Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 

Boğaz Köprüsü'nün Asfaltı 10 Yıldır Yenilenmeyi Bekliyor

2010 yılı itibarıyla köprüdeki asfaltın kullanım süresi dolalı 10 yıl oldu. İstanbul trafiğinde Boğaziçi Köprüsü'nün önemi ve geçen araç sayısının fazlalığı sebebiyle asfalt bir türlü değiştirilemiyor. Bunun yerine eskiyen ve aşınan kısımlara yama yapılıyor. Mastik asfalt ya el yordamıyla ya da küçük makinelerle döşenebiliyor. Bu da uzun zaman

Zaman Gazetesi
Boğaz Köprüsü'nün Asfaltı 10 Yıldır Yenilenmeyi Bekliyor

2010 yılı itibarıyla köprüdeki asfaltın kullanım süresi dolalı 10 yıl oldu. İstanbul trafiğinde Boğaziçi Köprüsü'nün önemi ve geçen araç sayısının fazlalığı sebebiyle asfalt bir türlü değiştirilemiyor. Bunun yerine eskiyen ve aşınan kısımlara yama yapılıyor. Mastik asfalt ya el yordamıyla ya da küçük makinelerle döşenebiliyor. Bu da uzun zaman alıyor. Yetkililer, asfaltın üçüncü köprü yapılmadan değiştirilmesinin zor olduğunu belirtiyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nden (KGM) alınan bilgiye göre asfalt değişiminin ardından 10 yıl herhangi bir onarım gerektirmeyen köprüde üstyapısı için de her yıl lokal onarım çalışmaları yapıldığı kaydedildi. Köprüden günlük ortalama 190-200 bin araç geçiyor. Gişelerin kalkmasıyla daha da hızlanan geçişler yüzünden köprüyü tamamen trafiğe kapatmak mümkün değil. Bu nedenle asfaltta kısmi onarımlar yapılabiliyor. Yetkililer ömrünü doldurmuş olan köprü asfalt kaplamasının değiştirilmesi gerektiğini belirtiyor.

Köprü üzerinde yapılan yama ve küçük onarımların geçici çözümler olduğunu kaydeden İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Murat Ergün, "Üst yapıda fazla bozulmalar olmaz. Yama ile bunlar geçirilebilir. Ancak mastik asfalttan kaçan sular köprünün altyapısını bozuyor. Trafik kazası açısından etkilemez ama altyapıdaki çelik iskelet bozuluyor. Böyle devam ederse alttaki çeliğin tamamen değişmesi gerekir ki, bu da asfaltın yenilenmesinden daha maliyetli olur." diye konuştu. Köprü asfaltının yüzde yüz yenilenmesi gerektiğini belirten Ergün, "Bu yenileme yaz mevsiminde yapılabilir. Köprü tamamen kapatılmadan tek şerit kapatılarak yoğun bir çalışma temposu ile 1 aylık periyotta yenilenmelidir." dedi.

Köprülerden kapasitenin 2 katı araç geçiyor

Boğaziçi Köprüsü günlük 120 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ise 160 bin araç kapasitesine sahip. KGM verilerine göre iki köprüden geçen araç sayısı kapasitenin 2 katına çıkmış durumda. İstanbul'daki iki köprüden 2009'da 144 milyon araç geçiş yaptı. Araç geçişinden 152 milyon lira gelir sağlandı. Köprülerden 2001 yılından bu yana 1 milyar 214 milyon araç geçiş yaptı. Bugüne kadar köprülerden en fazla geçiş 147 milyon araç geçişi ile 2007 yılında yaşanırken en az araç geçişi ise 119 milyon araçla 2001 yılında gerçekleşti. Köprülerden 9 yılda 1 milyar 222 milyon lira gelir elde edildi. Köprülerden en fazla gelir 193 milyon 587 bin 79 lira ile 2007 yılında elde edilirken en az gelir 77 milyon 720 bin 257 lira ile 2002 yılında kazanıldı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bogaz-koprusunun-asfalti-10-yildir-yenilenmeyi-bekliyor_76885.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin

Yapi.com.tr'de konuk yazar olarak haber paylaşımında bulunabilirsiniz. Sektörle ilgili haberi gönderin, editör onayımızın ardından yayınlayalım. Siz de yapi.com.tr'ye katkıda bulunun, yapi.com.tr'nin bir parçası olun!

Hemen haber gönderin

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!