Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

EKODesign 2010 Konferansı Gerçekleştirildi

Dünyanın karşı karşıya olduğu “ekolojik kriz”, gözlerin mimarlık alanındaki ekolojik uygulamalara çevrilmesine neden olurken, çalışmalarını son yıllarda özellikle “mimaride sürdürülebilirlik” ve “ekoloji” temalarının üzerine yoğunlaştıran Yapı-Endüstri Merkezi'nin (YEM), bu alandaki en önemli etkinliklerinden biri olan EKODesign 2010 Konferansı bu

yapi.com.tr
1 EKODesign 2010 Konferansı Gerçekleştirildi

BR>

Barış Onay, Erdinç Varlıbaş, İlker Aydın, Berkay Somalı

YEM Genel Müdür Yardımcısı Barış Onay’ın başkanlığında gerçekleştirilen “Yatırım ve Geliştirme Açısından Yeşil Binalar” isimli oturumda ise yeşil binalar Türkiye’de yapılan projeler üzerinden tartışıldı.

Yatırımcı gözüyle yeşil alışveriş merkezi projeleri ve Bream sertifikasından söz eden Redevco Ticari Departman Müdürü İlker Aydın, Redevco tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin “ilk yeşil alışveriş merkezi” ve “uluslararası BREEAM Sertifikası’na sahip ilk binası” sıfatlarını taşıyan Erzurum Alışveriş Merkezi ve “Türkiye’nin BREEAM Sertifikası’na sahip en büyük yapısı” ve “Ankara’nın ilk yeşil alışveriş merkezi” olma özelliklerini taşıyan Gordion Alışveriş Merkezi’ni anlattı.

Yatırımcı gözüyle konut perspektifi üzerinden LEED sertifikasını değerlendiren Varyap CEO’su Erdinç Varlıbaş ise konuşmasında “Türkiye’nin ilk çevreci konut projesi” olarak adlandırılan Meridian’a odaklandı. Varlıbaş, Türkiye’deki “yeşil bina” algısının sadece peyzaj alanlarından ve binanın küçük bir kısmında bulunan yeşilden ibaret olduğuna vurgu yaparak, “Yeşil binalar bir pazarlama tekniği olmaktan çıkarak bir ihtiyaç haline geldi” dedi. Türkiye’ye yeni bir vizyon getirmek amacıyla Meridian projesine başladıklarını ifade eden Varlıbaş, bu süreçte karşılaştıkları sıkıntıları da aktardı. Varlıbaş, “Biz bu işi sevdik. Dolayısıyla bundan sonra yapacağımız her binanın yeşil olmasına özen göstereceğiz" diye konuştu.

Oturumun son konuşmacısı olan Atlensis Kurucu Ortağı ve Yeşil Bina Danışmanı Berkay Somalı ise yeşil ofisler ve sanayi yapıları üzerine eğildi. “Yeşil bina konseptine sadece bina gözüyle bakmak meseleye at gözlüğüyle bakmak anlamına geliyor. Çünkü yeşil bina konseptinin amacı zaten genel olarak endüstriyi değiştirmek!” diyen Somalı, kısa vadeli bir dönüşümün özellikle Türkiye’de mümkün olmadığını ifade ederek, yeşil bina potansiyelinin yeni yapılacak olan binalarda değil de aslında var olan binaların dönüşümünde gizli olduğunu söyledi. Somalı, merak edilen yeşil binaların maliyetleri konusuna da aydınlık getirerek, “Yeşil bina yapmanın maliyeti yatırımcının amacına, motivasyonuna ve beklentilerine göre değişir. Dolayısıyla bir takım fiyat araştırmaları olsa da maliyet her yeşil binaya göre farklılık gösterir” diyerek konuşmasını sonlandırdı.


Peter Clegg

İngiltere’de yeşil bina kriterlerinin oluşturulması konusunda öncülük eden Feilden Clegg Bradley Mimarlık Kurucu ortağı ve mimar Peter Clegg, “İklim Değişikliği ile Yüzleşmek için Yaratıcılık ve İşbirliği” üzerine konuştu. Konuşmasını, karbondioksit salımlarının dünyadaki ayak izleri üzerine kuran Clegg, konuyu projeleri üzerinden anlattı.

Clegg, dünyada her ülkenin eşit oranda karbondioksit salmadığına dikkat çekerek 5 yıl önce dünya ortalamasında olan Türkiye’nin, son 5 yılda karbon salımını yüzde 30 oranında büyüttüğünü ve bu oranında dünya genelinde yüzdesel olarak en büyük artış olduğunu ifade etti.

Ekoloji konusunda mimarların ve mühendislerin işbirliğine vurgu yapan Clegg, işbirliğinden doğan 3’ü ofis binası 3’ü konut olmak üzere 6 projesini anlattı.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/ekodesign-2010-konferansi-gerceklestirildi_78619.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Bütün tartışılan konular harika. Organizasyona diyecek yok. Fakat rahatsız olduğum bir noktaya değinmek istiyorum. Bu tip seminer ve konferanslar (biraz Amerikan kültürü geleneği kokarak) şirketlerin üstü kapalı gibi görünen ama aleni bir şekilde ürünlerinin reklamlarını yapmak için katıldıkları bir etkinlik gibi duruyor. Yani insan aslında gerçekten herkesin iyiliği için didinen insanlar topluluğu yerine bu konuyu fırsat bilip kendini takım elbiseleriyle ortaya atmış bir takım "pazarlama" müdürleri görüyoruz. Halbuki bu firma mensuplarının sadece kendi ürünlerinden bahsetmeden, bilinçlendirici konuşmalar yapmaları hem niyetin iyiliğini ve güvenilirliğini desteklediği hem de firmayı sadece bir ürün satan şirket olarak değil araştırma geliştirme yapabilen bir bilgi kaynağı olarak da görmemize yarar. Neden geleceğin üniversiteleri ya da kursları özel şirketler tarafından yetiştirilen, piyasayı bilen danışmanlarla işbirliği yapmasın? Bu imajı çizmek, akıllara getirmek yerine sadece isteyenin her yerde bulabileceği ürünlerini tanıtarak siemens de eczacıbaşı da zaman kaybetmiş gibi görünüyor. Bu yorumun yapıcı bir eleştiri olarak algılanmasını ümid ederim. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!