KELİME:

TARİH SEÇ:

ETİKET SEÇ:

Listele
K
Kanal İstanbul’a ‘Sıfır’ Merayı İmara Açtılar

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi Nadir Ataman, köylünün 1 milyon metrekarelik mera arazisine 'hülle'yle el konulup TOKİ’ye devredildiğini belirterek, "Bu arazi de Kanal İstanbul planları ile konut ve ticaret imarına açıldı. TOKİ’den sonra kimin eline geçecek, takip edeceğiz." dedi.

Kanal İstanbul’a 1450 Dava Yolda

Kanal İstanbul Projesi’nin geçeceği güzergâhta arazi sahiplerinin devlete 1450 adet kamulaştırmasız el atma davası açma ihtimali ortaya çıktı.

Kanal İstanbul’a 64 Blok Konut için Düğmeye Basıldı

Tartışılan proje Kanal İstanbul’a 233 metre mesafede yükselecek, 64 adet blokta yer alacak toplam bin 337 adet konut için Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) süreci başlatıldı.

Kanal İstanbul’a 7 Köprü Yapılacak

Kamuoyuna açıklanmayan Kanal İstanbul Fizibilite Raporu ortaya çıktı. Buna göre, projede toplam yatırım tutarı 2 milyar 855 milyon dolar olan yedi köprü olduğu görülüyor.

Kanal İstanbul’a Bir Dava Daha

Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şube Başkanı Esin Köymen, Kanal İstanbul projesi sınırları içinde kalan Başakşehir’deki 12.5 milyon metrekarelik askeri alanın yapılaşmaya açıklamasına tepki göstererek plan değişikliğine dava açacaklarını söyledi.

Kanal İstanbul’a Güney Koreli Talip

Güney Kore merkezli inşaat şirketi SK Engineering & Construction (E&C) Başkan Yardımcısı Seung Soo Lee, yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Güney Kore ziyaretinde söz konusu projenin gündeme geldiğini ve Güney Kore Devlet Başkanı Moon Jae-in'in ülke olarak projeye destek vermekten mutlu olacaklarını açıkladığını hatırlattı.

Kanal İstanbul’a Halkın Yüzde 53,7’si Karşı

Sonar Araştırma Şirketi’nin yaptığı ankete göre, yurttaşların yüzde 53.7’si tartışmalı proje Kanal İstanbul projesinin yapılmasına karşı çıktı. Projeyi onaylayanların oranının yüzde 35.9’da kaldığı belirtilirken yurttaşların yüzde 5’i projeyi çok iyi bildiğini söyledi.

Kanal İstanbul’a Heyelan ve Astronomik Maliyet Ayarı

Tartışmalı proje Kanal İstanbul'un bitişiğinde bulunan Dursunköy’deki dev arazinin imar planları, eğimli arazinin yol açtığı heyelan riski ve astronomik altyapı maliyetleri nedeniyle değiştirildi.