Page 85 - YK_2012

Basic HTML Version

85
Isıtma, Soğutma, Havalandırma
.210 adet olmuştur. )an Foil io satışları ise 11 oranında arta
rak .11 adet olarak Jeroekleşmiştir.
)an Foillerde din menşeli ürünlere anti dampinJ uyJulamasının
da etkisiyle yerli imalat 2010 yılında 21 2011 yılında ise 2
artmıştır.
,sı deõiştiriFi Eataryalarda metrekare olarak io pazar 2011 yılında
oranında Jenişleyerek milyon m
2
’yi aşmıştır.
Split klimalarda io pazar 2011 yılında Jenişleyerek io Ye dış
ünite toplamı olarak 2 2 milyon adede ulaşmıştır. Split klima
ürünlerinde iKraFat ise 2011 yılında miktar olarak 1 artarak
1 milyon adete ulaşmıştır.
.anallı split Ye oatı tipi klimalarda ise itKalat aõırlıõı deYam et
mekte olup kanallı modellerde 8zakdoõu tipleri aõırlık kazanmış
tır. datı tiplerinde ise daralmanın ana nedeninin proMelerin 9R)
ürünlerine kayması olduõu düşünülmektedir.
9R) 'eõişken 'eEili .limalar ise sürekli Eüyümeye deYam et
mektedir. *erek oatı tiplerinden Jerekse merkezi klimalardan
9R)’ler pazar payı almaktadır. 2011 yılında dış ünite adedi olarak
Eüyüme io pazarda
olarak Jeroekleşmiştir. öo ünitelerde ise
imalatın 200 ’da ülkemizde de Eaşlaması ile 2010 Ye 2011 yılların
da Eu ürünlerin iKraFatına da Eaşlanmıştır.
öklimlendirme ürünleri iKraFatı 2011 yılında 1 artarak 2 1 mil
yar 8S'’ye yükselmiştir. ötKalat ise yine 2011 yılında 2 1 arta
rak 1 0 milyar 8S' olarak Jeroekleşmiştir.
öklimlendirme sektöründe ısıtma soõutma KaYalandırma ürün
Jrupları üretimi 2011 yılında 0 artarak 2 milyon adede
yükselmiştir. Tüketim ise
oranında artarak 2 milyon adet
olarak Jeroekleşmiştir. Sektörde miktar Eazında önemli öloüde iK
raFat Ye itKalat da yapılmaktadır.
.lima santralları Ye Ian Foiller ise soõutuFu Jruplar ile EireEir
Eaõlantılı ürünlerdir. .lima santrallarında io pazar Eüyüyerek
TÜRKİYE ISITMA-SOĞUTMA-HAVALANDIRMA GEREÇLERİ
ÜRETİMİ VE TÜKETİMİ (2005-2011)
.aynak öklimlendirme Soõutma .lima ömalatoıları 'erneõi
. 00
.000
. 00
.000
2. 00
2.000
1. 00
1.000
00
0
%in adet
200
200
200
200
200
2010
2011
hretim Tüketim
2.
1. 2
2. 1
2.
2.
.2
2.11
.2
.2
1. 2
1. 1
1.
2.111
1.