10.000 Mimar İstanbul'da Buluşuyor!!!


























Kale Grubu ana sponsorluğunda gerçekleşecek olan 22. Dünya Mimarlık Kongresi
3-7 Temmuz tarihleri arasında İstanbul’da başlıyor.


TMMOB Mimarlar Odası’nın ev sahipliğini yaptığı 22. Dünya Mimarlık Kongresi’nin organizasyonunu ISEVV konsorsiyumu üstlenirken, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi de destekliyor. Kale Grubu organizasyonun İstanbul’da gerçekleştirilebilmesi için 1999 yılında Pekin’de düzenlenen 20. Dünya Mimarlık Kongresi’nden bu yana ana sponsorluğu üstlendi.

Kale Grubu, Çanakkale Seramik & Kalebodur ve Kalekim markaları ile mimarlık kültürüne yaptığı katkıları Dünya Mimarlık Kongresi ile uluslararası alana taşıyarak, Kongre’nin, mimarlık birikimine getireceği yararların yanı sıra İstanbul’a ve ülkemize tanıtım, turizm ve ekonomik açıdan büyük katkılar sağlayacağını öngörerek, kurumsal bir yurttaş bilinciyle ana sponsor oldu.

Dünyanın en ünlü mimarlarını buluşturan kongrede tartışmalar “Kentler; Mimarlıkların Pazaryeri” teması altında toplanıyor. Kentlerin kültürel, ekonomik boyutları olan piyasa, sermaye, yatırım ve değişim-etkileşimi gündeme getirileceği kongrede “pazaryeri” kurgusuyla farklı coğrafya ve kültürler ortak zemine taşınacak. Kentlerin konuya ilişkin tüm yönleriyle ele alınacağı bir forum oluşturulması hedeflenen kongrede, kentlerin karar verici, üretici ve tüketici kesimleri arasında iletişim kurulması için çalışmalar yapılacak.

Mimarlık Kongresi’ne dünya kentlerinin kültürel ve ekonomik boyutları ile tartışılması için mimarlar ve mimarların yakın işbirliği yaptığı planlama, tasarım, mühendislik meslekleri, toplum ve çevre bilimlerinden ilgili kişiler, kurumlar, öğrenciler yerli ve yabancı basın mensupları ile farklı disiplin ve mesleklerden on bini aşkın katılımcı bekleniyor.

Bu katılımcılar arasında dünyanın en önde gelen mimarları da bulunuyor. İlk kez bir kongrede bu kadar ünlü katılımın olduğu söyleniyor. Bu ünlü mimarlar arasında; Zaha Hadid-UK, Rem Koolhas-Hollanda, Tadao Ando-Japonya, Shigeru Ban-Japonya, Charles Correa-Hindistan, Sumet Jumsai-Tayland, Kengo Kuma-Japonya, Fumihiko Maki-Japonya, Glenn Murcutt-Avustralya, Mikhail Piotrovsky-Rusya, Joseph Rykwert-USA, Robert Venturi-USA, Ken Yeang-Malezya gibi isimler var.

UIA 2005 İSTANBUL KONGRESİ’NDE KALE GRUBU ETKİNLİKLERİ
3 Temmuz günü Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş, Kongre Başkanı Süha Özkan ve Kale Grubu İcra Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay’ın konuşmaları ile başlayacak Açılış Seremonisi’nde Türkiye’nin müzikal zenginliğini yansıtacak, “Renklerde Yansımalar” isimli bir performans sergilenecek. Yansımalar Grubu ile birlikte çeşitli alanlarda uzmanlaşmış sanatçıların, Anadolu topraklarında geçmişten günümüze müzikal mirasın neyden caza kadar uzanan bir yelpazede sunacağı bir konser olacak.

Kale Grubu 4-7 Temmuz tarihleri arasında Hilton Convention Centre’da düzenlenen Uluslararası Yapı ve Mimarlık Fuarı’nda yer alıyor. Dünyada ilk kez Kaleseramik tarafından üretilen ve seramik sektöründe “devrim” niteliği” taşıyan 3000x1000x3 mm boyutundaki Kale Sinterflex seramiğin kullanıldığı Kale Grubu Standı, 2004 yılında Ağa Han Mimarlık Ödülü’nü alan Mimar Han Tümertekin tarafından tasarlandı.

Ayrıca, Kongre’ye gelen VIP mimarlar için, Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nin hemen altında yer alan açık yeşil alanda bir lounge mekanı oluşturuyor. Bu mekan mimarların yoğun kongre ortamından biraz uzaklaşarak soluk alabileceği, boğaz manzarası eşliğinde bir şeyler yiyip içebileceği gazetesini okuyup, internete girebileceği rahat bir mekan olacak.

Kongrede Kale Grubu’nun organize ettiği bir sergi, iki panel etkinliği bulunuyor;

· Kale Grubu sponsorluğunda Arkitera Mimarlık Merkezi ile birlikte düzenlenen ve Türkiye’de ilk kez verilen AMV Genç Mimar Ödülü Sergisi’ni İTÜ Taşkışla Binası Giriş Holü’nde sergileniyor.

· 2004 ve 2005 yıllarında Kale Grubu sponsorluğunda Arkitera Mimarlık Merkezi ile gerçekleştirilen ve Türkiye’deki 9 kenti kapsayan “Mimarlık Kentleşmenin Neresinde?” başlıklı Platform toplantılarının değerlendirmesi 5 Temmuz Salı günü Saat: 16:00-18:00 arasında Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde Prof. Dr. İhsan Bilgin’in moderatörlüğünde Emre Arolat, Emel Göksu, Murat Güvenç, Aykut Köksal, Hasan Özbay ve Nevzat Sayın’ın katılımıyla düzenleniyor.

· Kale Grubu Şirketleri’nden Kale Tron A.Ş., Kongre kapsamındaki Chat-roomlar’ın birinde “Kentsel Simülasyon” başlıklı bir sunum yapacak. (Kentsel Simülasyonlar, yapımı planlanan çevredeki binaların, sokakların ve en önemlisi şehir dokusunun arasındaki hassas dengeleri ve ilişkileri en iyi şekilde ortaya koyar. Kentsel Simülasyonlar 3D dünyanızı yaratarak karar mercilerinin kolay ve etkin bir iletişim içinde olmalarına yardımcı olmayı hedefler.)


NEDEN İSTANBUL? NEDEN COLORISTANBUL?
Kale Grubu Kongre’deki etkinliklerini bir konsepte oturtmaya gayret etti. Bu konsepti oluşturmak için mimarlar, gazeteciler, fotoğrafçılar, reklamcılar ve akademisyenlerden oluşan yaklaşık 25 kişilik bir focus grupla çalıştı. Bu çalışma sonucunda konseptin İstanbul üzerine oturtulması fikri doğdu.

İstanbul, coğrafyası, önemli tarihi mimarisi ve çok katmanlı kültürel yapısı ile bir dünya kenti. Hem bu zenginlikleri içinde barındıran hem de kendine özgü kaosu ile ruhu olan bir kent. Bu açıdan bakıldığında yalnızca geçmişe atıfta bulunmayan, günümüzde de mimarlık açısından işlenmeye aday bir kent. Ayrıca kongre’nin ana teması “Kentler: Mimarlıkların Pazar Yeri” olduğu için bu temaya en uygun kent İstanbul.

Ayrıca AB Konseyi ve Parlamentosu’nun 1999 yılından bu yana uygulanan “Avrupa Kültür Başkenti” programı da bulunuyor. AB’nin daha önce aldığı karar uyarınca 2010 yılında üye ülkelerden Macaristan ve Almanya’nın birer kenti dışında bir de aday ülke kenti “kültür başkenti” ilan edilecek. Kale Grubu’da İstanbul’un 2010 Avrupa Kültür Başkenti adaylığını desteklemeyi ve bu projeye katkıda bulunmayı amaçladı. Bu nedenle İstanbul’un tarihi ve kültürel zenginliğini renklerle ifade ederek COLORİSTANBUL gibi bir sloganla yola koyuldu. Bütün etkinlik, tanıtım, reklam ve promosyonlarını bu konsept üzerine üretti.

COLORISTANBUL konseptinin yedi ana rengi var. Yeditepeli bir topografik yapıya sahip olan İstanbul’un tarihi, etnik ve kültürel çeşitliliği gökkuşağı gibi çok renkli. Bu nedenle yedi renk belirlendi. Ayrıca konseptin görsellerini oluşturan yedi İstanbul fotoğrafı da Ara Güler ve Arif Aşçı’nın fotoğraflarından seçildi. Bu konsept üzerine yurt içinde ve yurt dışında gazete ve dergi ilanları ve billboardlar hazırlandı.