100 Dakikalık Güzergah 15 Dakikaya İnecek



2014 yılı Nisan ayında başlayan ve 2017 yılında ulaşıma açılması planlanan proje 1 milyar 245 milyon dolarlık finansman ile gerçekleşiyor. Hürriyet'in haberine göre, Yap-İşlet-Devret modeli ile 24 yıl 5 ay Ataş tarafından işletilecek olan Avrasya tüneli bu sürenin sonunda kamuya devredilecek.  3.4 kilometresi İstanbul Boğazı’ndan olmak üzere toplamda 14.6 kilometre uzunluğunda olan Avrasya Geçişi Projesi, trafiğin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhındaki ortalama 100 dakikalık yolculuk süresini, 15 dakikaya kadar düşürecek. Proje Ağustos 2017’de tamamlandığında ‘seyahat sürelerinin kısalması’ ile emisyon miktarlarında, yakıt tüketiminde ve araç bakım masraflarında azalma gerçekleşirken, Türkiye ekonomisine de katkı sağlayacak.

3 kısımdan oluşuyor

-Projenin birinci kısmında Avrupa Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi 5.4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor. Yaklaşık 1.5 kilometrelik kısım yer kotunun altına alınarak, kavşak düzenlemeleri ve yan yollar yapılıyor.
-İkinci kısımda 3.4 kilometrelik tüp ile boğaz geçişi yapılıyor.
-Üçüncü kısımda Asya Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi gerçekleştiriliyor. D-100 karayolunun 3 bin 800 metrelik bölümünde yol ve kavşak düzenlemesi ile mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor.
-Klasik madencilik yöntemi ile açılan karayolu tünellerinin de tamamlandığı proje kapsamında, yol ve sanat yapı çalışmaları devam edecek.

Yolu 1.5 saat kısaltacak

-Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresini, ortalama 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indirecek olan proje tamamlanınca, sabah saatlerindeki trafik akışı Galata Köprüsü’ne kadar olan bölümde yüzde 28, köprüden sonra yüzde 17 azalacak.
-Galata ve Atatürk köprüleri üzerindeki trafik yüzde 7.1 oranında hafifleyecek. Günlük ortalama 80 bin aracın kullanacağı tüneli, 2023’te günlük 130 bin, yıllık da 47 milyon araç kullanacak.
-Karbondioksit emisyonlarını günde yaklaşık 250 ton yılda ise yaklaşık 92 bin ton düşürecek. Yakıt tasarrufu sağlanacak. Sadece araç geçiş ücreti alınacak olan Avrasya Tüneli’nde yolcular için ekstra bir ödeme yapılmayacak.
-2 katlı Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk sağlayacak. Deprem ve tsunamiden etkilenmeyecek tünel, gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek.
-Tünel açma makinesi, bentonit bulamacı kullanan tünel açma makineleri içinde 11 bar değerindeki işletme basıncıyla dünyada ikinci sırada olup 13.7 metre kazı çapı ile de dünyada altıncı sırada yer alıyor.

2017 Ağustosunda tamamlanması planlanan Avrasya Tüneli’nden araç geçiş ücretinin 4 dolar+KDV olması bekleniyor.

127 yıl ömrü var

1672 bilezikten (ring) oluşan tünelde, olası büyük bir depreme karşı tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada sismik bilezik monte edildi. Ayrıca tüneldeki bileziklerin üretiminde kullanılan yüksek performanslı prekast beton, 100 yıl servis süresi hedeflenerek, Yapı Merkezi tesislerinde üretildi. Uluslararası sertifika kuruluşunca yapılan analiz ve simülasyonlarda segment ömürlerinin en az 127 yıl olduğu rapor edildi. Projede, 2 bin 124 çalışan ve toplam 250 iş makinesi görev aldı.

6 ay önde gidiyor

İki tünelin birleşmesi için yapılan törende konuşan Başbakan Davutoğlu, “Tarihi bir gün yaşıyoruz. Kıtaları birleştiren nesillerin torunları olarak sizlerle gurur duyuyoruz. Ferhat bir aşkla dağları delmişti, biz bir aşkla iki kıtayı birleştiriyoruz. Nesiller boyunca anlatılacak büyük bir destan yazdınız. Fatih’in karadan gemileri yürütmesinden sonra bu da tarihe geçecek. İnşallah kıyamete kadar bu eser de Mimar Sinan’ın eserleri gibi İstanbul’a büyük bir hizmet olarak kalsın” diye konuştu. Daha sonra çadırda işçilere seslenen Başbakan Davutoğlu, projenin İstanbullular’a hayırlı olmasını dileyerek, “Tüneli planlanandan 6 ay önce geçtik. Bu tünelle günde 130 bin araç yer altından çok kısa sürede geçecek” dedi. Davutoğlu konuşmasının ardından baret takarak kazı alanını ziyaret etti.

Reklam Goruntulenme Bolumu


Projenin detayları:

14.6 kilometre
Projenin toplam uzunluğu

5.4 kilometre
Tünel kısmının uzunluğu

3.34 kilometre
Tünel boyunun deniz altındaki kısmının uzunluğu

1 milyar 245 milyon
Proje maliyeti

10 metre
Tünel Kazma Makinesi’nin günlük ilerleme hızı

3 bin 500 ton
Günlük hafriyat miktarı

106.4 metre
En düşük tünel kotu

106 metre
En derin noktanın deniz yüzeyinden derinliği

55 metre
Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı

62 metre
Denizin en derin noktasında deniz tabanı derinliği

26 metre
Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı