100 Milyon Dolara 10 Spa Kurup, Şehir Otelciliğine Giriyor



Uzakdoğu kökenli spa zinciri Anantara’yı İstanbul’da Astoria Alışveriş Merkezi’nde açan Astaş İnşaat, Türkiye’nin çeşitli yerlerinde açacağı 10 yeni spa için ise 100 milyon dolarlık bütçe ayırdı. Astaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Akdeniz’de Anantara adıyla otel zincirleri kuracaklarını da bildirerek, şehir ve butik otel olmak üzere iki alanda yatırım yapacaklarını söyledi.

Uzakdoğu kökenli lüks spa zinciri Anantara’yı Astoria Alışveriş Merkezi’nde 25 milyon dolarlık yatırımla açan Astaş İnşaat, 100 milyon dolar yatırımla Türkiye’de 10 tane daha Anantara Spa açma planları yaparken, butik ve şehir oteli açacağını da açıkladı. Astaş, ilk etapta Anantara ismiyle Çeşme, Bodrum, İzmir, Ankara ve Antalya’da spa yatırımı yapacak. Şirket ayrıca, Anantara ismiyle güney bölgesinde otel açmayı da planlıyor.

10 spa açacak

İstanbul’daki Astoria Alışveriş Merkezi’nde kurulan Anantara Spa’nın açılışı için düzenlenen toplantıda konuşan Astaş Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, 25 milyon dolar yatırımla ilk spa merkezini Astoria’da açtıklarını belirterek, açmayı planladıkları 8-10 spa için ise 100 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını açıkladı. Aşçı, Türkiye’de önemli noktalarda spa kuracaklarını, Çeşme, Bodrum gibi şehirler dışında Marmaris ve KTTC’de de Anantara markasıyla spa yatırımı yapacaklarını da kaydetti. Güney’de Anantara adıyla otel zincirleri kuracaklarını da bildiren Aşçı, otelcilikte şehir ve butik otel olmak üzere iki alanda yatırım yapacaklarını aktardı.

Aşçı, şehir otelleri için de İstanbul, Ankara ve İzmir’de arsa aradıkları bilgisini vererek, "İlk temeli bu yıl atmayı düşünüyoruz. Güney’de Anantara adıyla otel açarken, şehirlerde ise başta Kempinski olmak üzere büyük otel zincirleriyle anlaşacağız. 50-150 milyon dolar arsında değişen maliyetlerle yapacağımız oteller için 5 yılda 2 milyar dolar ayırmayı planlıyoruz" dedi. Konutla ilgili yatırımları hakkında da bilgi veren Aşçı, villa ve rezidans projelerinin de devam edeceğini dile getirerek, "A Plus gruplara hitap ettiğimiz için hep müşterimiz var. Krizden de bu nedenle etkilenmedik. Türkiye’de otelcilik alanında potansiyel var. Türkiye’de 5-10 yıl içinde otel talebi karşılanamayacak hale gelecek. Bu alanda potansiyel görüyoruz. Yatırımlarımızın önemli kısmı otelcilik alanında olacak" diye konuştu.

Tekstil de büyüyor

Aşçı, tekstil makineleri işiyle ilgili soruya da, "O alanda büyüme devam ediyoruz. 2006 yılında 20 bin adet satarken, 2007’de 35 bin adet sattık. O işin başında yeğenlerim var. Ben daha çok gayrimenkulle ilgileniyorum" cevabını verdi.

Hedef liderlik

Astoria’da açılan Anantara Spa, 3 bin 500 metrekarelik alanda kuruldu. Fitness, spa ve hamam konseptini birleştiriyor. Anantara Türkiye Direktörü Özgür Balta, Astoria Anantara’nın en önemli özelliğinin Taylandlı terapistler olduğunu belirterek, "Spa ve fitness sektöründe liderliğe oynuyoruz. Uzakdoğulu ve Türk terapistlerimiz var" diye konuştu.

Avrupa’daki ilk Anantara İstanbul’da

Anantara Uluslararası Başkan Yardımcısı Michel von Der Hoeven de, Astoria’daki Anantara’nın Avrupa’daki ilk spa’ları olduğunu kaydederek, "Astaş’la beraber agresif büyüme planı belirledik. Turizm bölgelerine açılacağız. Böylece Türkiye Anantara için önemli bir bölge olacak. Uzakdoğu merkezliydik. Artık İstanbul’la beraber Avrupa’ya açılıyoruz. Türkiye’deki potansiyel bizim için itici güç oldu. Türkiye spa merkezi haline gelecek. Anantara açısından Türkiye önemli bir pazar" şeklinde konuştu.