2008’in İlk 6 Ayında Çimsa'nın Cirosu Yüzde 10 Arttı



Türkiye’nin önde gelen çimento ve hazır beton kuruluşlarından Çimsa, karlılığını bu çeyrekte de sürdürdü. Şirketin gelirleri, 2008 yılının ilk altı ayında bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 10 büyüme kaydederek 303 milyon YTL, 'vergi amortisman faiz öncesi karlılığı' yüzde 34 olarak gerçekleşti.
 
Çimsa, Türkiye pazarında stratejik öncelik verdiği hazır beton ve agrega alanında üretiminin yanı sıra, son tüketiciye yönelik katma değerli hizmetlerle büyüyor.
 
Yurtdışında ise, Rusya –Novorosirsk, İspanya – Sevilla, Almanya – Emden, Romanya – Köstence ve KKTC – Gazimağusa’da bulunan iştirak ve terminalleri sayesinde, 46 ülkeye kendi markası ile ihracat yapan Çimsa, geçtiğimiz yıl 113 milyon dolar ile Türkiye’nin toplam çimento ihracatının yüzde 18’ini gerçekleştirdi. Global beyaz çimento pazarında, dünyanın en büyük üç oyuncusundan biri olan Çimsa, İspanya’da beyaz çimento pazarının yüzde 10’unu elinde bulunduruyor.
 
Mehmet HacıkamiloğluÇimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğu, ikinci 6 aylık dönem için artan maliyetler ve sektördeki kapasite artışları sebebiyle daha temkinli olmak gerektiğini kaydederek şunları söyledi:
 
 “Hissedarlarımız başta olmak üzere tüm paydaşlarımıza ve Türkiye Ekonomisi’ne katkı sağlamayı, topluma karşı en önemli sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Bunu sağlamak için en büyük gücü esnek yapımızdan, rekabetçi karakterimizden ve yüksek performans kültürümüzden alıyoruz.”
 
Hacıkamiloğlu, Çimsa’nın 2008 yılsonu hedeflerini ise şu şekilde açıkladı:
 
- Toplam ciro hedefi 500 milyon $

- İhracat hedefi 150 milyon $ 

-  VAFÖK %30