Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında, Demiryolu Yapım Dairesi Başkanlığı’nın Banaz-Manisa arasında tek bir jeoloji mühendisi görevlendirdiğini duyurdu. BirGün’den Burcu Cansu’nun haberine göre; Jeoloji Mühendisleri Odası Hüseyin Alan, Çorlu ve Ankara YHT faciasını anımsatarak “Tek bir jeoloji mühendisi 24 saat aralıksız çalışsa da 240 km’lik alanın denetim ve kontrolünü sağlayamaz. Sorun tespit etse dahi çözüm üretecek zaman bulamaz. Yüksek kar hırsı ile mühendis sayısını teke düşürmek insanların canını göz göre göre tehlikeye atmaktır” olası bir faciaya ilişkin uyarılarda bulundu. Alan, fay hatlarının yoğun olduğu alandan geçen YHT hattı ile ilgili jeolojik etüt çalışmasının önemine dikkati çekti.
Alan, zeminin jeolojik özelliklerinin dikkate alınması gerektiğinin altını çizerek “Hat boyunda menfez, tünel, alt geçit, üst geçit ve köprülerin bulunduğu alanlarda jeolojik-jeoteknik araştırmalar ve mühendislik değerlendirme raporlarına dayanmayan hiçbir proje uygulanmamalıdır” diye konuştu.
BTS Ankara Şube Başkanı İsmail Özdemir ise Ankara-İzmir YHT hattı projesi ile ilgili, Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa arası etapların aralarında Cengiz, Kolin ve Bayburt İnşaat’ın da bulunduğu konsorsiyumlara 3 milyar 411 milyon liraya ihale edildiğini anımsattı. Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesinin özellikle Uşak-İzmir arası kesimi 1.derece deprem bölgesi ve Batı Anadolu fay kuşağı üzerinde olduğuna dikkati çeken Özdemir, hatta ilişkin inşaat çalışmaları denetiminin kontrol mühendisleri aracılığı ile müşavirlik hizmeti veren firmalar üzerinden yürütüldüğünü kaydetti. Bu üç etap içerisinde yalnızca Banaz-Eşme kesiminde müşavirlik hizmet alımı yapıldığını da ifade etti.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.