3.7 Km Yavaşladık



Bahçeşehir, Dokuz Eylül ve Yeditepe üniversitelerinden akademisyenler, İstanbul trafiğini 5 yıl boyunca izleyip hareketlilik rejimini raporladı. “İstanbul Trafik Otoritmi” isimli bu rapor 4 bin kilometrelik şehir içi yol ağı üzerindeki sürüş hızlarını, yoğunlukları, gecikme ve kayıpları ele alıyor. Çalışmanın 2018 sonuçlarına göre geçen yıl araç yoğunluğu nedeniyle kent genelindeki, hız ortalaması 3.7 km yavaşladı. İstanbul’un 120 farklı ana arterinde sabah ve akşam saatlerinde ölçülen trafik verilerine göre, yoğunluk nedeniyle araç başına en düşük akaryakıt zararımız 6 lira oldu.

Milliyet'ten Mert inan'ın haberine göre; 2017’de İstanbul trafiğinde ortalama sürüş hızı saate 32.8 km iken, aynı rotalar, aynı zaman dilimlerinde 2018’de 29.1 km hıza geriledi. İstanbullu sürücüler, bir önceki yıl aynı sürede varacağı yerden 3.7 km daha geride kaldı. İstanbul trafiğinde hareket edenlerin bir önceki yılda aynı süre içerisinde aldıkları mesafe ise 4 km daha azaldı.

Zaman kaybı 4 yıl
Trafik akış hızı hafta sonları da 28 km’den 23 km’ye gerilerken, kayıp saatte 5 km olarak ölçüldü. 2018 yılında sabah yola çıkanlar trafikte ortalama 23 km/saat hızla hareket ederken, akşam trafiğinde ise hareket hızı 18 km/saat oldu. Sürücülerin kent içi arterlerde yaptıkları seyahatlerde trafik yoğunluğunda kaybettikleri yakıt tutarı ortalama seyahat sürelerine ve 2018 yoğunluk verilerine göre seyahat başına yaklaşık 15 TL oldu. Sabah saatlerinde 19.68 TL olan bu tutar, akşam saatlerinde 25.14 TL seviyesine yükselirken, öğlen 15.71 TL olarak gerçekleşti. Trafiğe takılan her bir çalışan megakentte 70 dakikasını yolda kaybederken, İstanbul’un günlük zaman kaybı toplamı ortalama 4 yıllık mesaiye denk geldi.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir...