3. Köprü Ayaklandı!



Milliyet'ten Mert İnan'ın haberine göre, temeli 29 Mayıs 2013’de atılan projede 24 saat mesai esasına göre yüzlerce işçi ve mühendis görev yaparken, köprü ayaklarının 1 haftada 4.5 metre yükseldiği bilgisi veriliyor.

3. köprünün Avrupa Yakası’ndaki bağlantı noktası olan Sarıyer Garipçe ve Beykoz Poyrazköy’de eş zamanlı yükselen köprü ayaklarına ilaveten, Kuzey Marmaray Otoyolu’nda ise toplamda 5 bin 770 işçi görev yapıyor.

Demiryolu geçiyor

Garipçe ile Poyrazköy arasında 1408 metre uzunluğuna sahip olacak 3. köprünün ayakları 20 metre derinlik ile 20 metre çapında bir tabana yerleştirildi. Ayaklar her iki yakada da deniz seviyesinden 12 metre derinliğe kadar indirildi. Toplamda 4.5 milyar lira maliyeti bulacak yeni köprünün üzerinden 10 şerit geçecek. 8 şerit karayolu, 2 şerit ise Marmaray ve İstanbul Metrosu’na entegre demiryolundan oluşacak. Proje sayesinde Atatürk, Sabiha Gökçen ve yeni yapılacak 3. havalimanı birbirine entegre tren yoluna sahip olacak.