3. Köprü Güzergâhı Sır Oldu



Göreve geldiği ilk zamanlarda "İstanbulda trafiği çözecek bir babayiğit tanımıyorum" diyerek tepkileri toplayan Binali Yıldırım, İstanbul'a 3. köprü tartışmalarında da meslek odalarının şimşeklerini üzerine çekiyor. Alternatifleri değerlendirerek 3. köprünün yerine karar verdiklerini ancak 'spekülatörlere fırsat vermemek için' kararın açıklanmayacağını söyleyen Bakan Yıldırım'ın saydam olmadığını söyleyen İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul (İMO) Şubesi Başkanı Cemal Gökçe, "Köprünün saklanması, rant yolsuzluğu iddialarının doğru olduğunu akıllara getiriyor." dedi

3. köprünün özel sektördeki ayağı

Kamu kaynaklarıyla bu yatırımın yapılamayacağını söyleyen Ulaştırma Bakanı, "Bu yüzden temel altyapı projelerini kamu-özel sektör işbirliği ile yapmayı teşvik ediyoruz. Bu amaca yönelik olarak Yap-İşlet-Devret Kanununun alanını genişlettik, yeni boyutlar getirdik, bu da önümüzdeki hafta Parlamentoda görüşülecek. Bu kanun çıkınca bu konudaki bütün engeller ortadan kalkmış olacak" sözleriyle 3. köprüde özel sektör parmağının da olacağının sinyallerini verdi.

Yıldırım, 3. köprü projesi için güzergâh alternatiflerinin hepsinin değerlendirildiğini, çevresel eüd değerlendirmelerinin de yapıldığını ifade ederek, "Alternatiflerden birine karar verildi. Ama onu açıklamayarak spekülatörlere fırsat vermeyelim. Üçüncü köprü ve onun güzergâhı, mevcut köprülerin daha kuzeyinde olacak o kesin. Ama nokta olarak şu anda ifade etmemizin bir yararı yok" diye konuştu. 3. köprünün özel sektör için ihalelerini kimlerin alacağı merakla beklenirken, köprünün iki yakayı tam olarak nerden birleştireceği ve köprü geçiş fiyatlarına özel şirketlerin mi karar vereceği sorularını akıllara getirdi.

'Köprü projesi yeşil alanı yok eder'

İMO İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe ise, 3. köprü projesinin çözüm olmayacağını, aksine yeşil alanların ve su havzalarının yok edileceğini söyledi. İstanbul'un trafik sorununu raylı sistemlerin çözebileceğini savunan Gökçe, "Anadolu Yakası'nda Şile, Beykoz, Ömerli ormanları ve su havzaları var. Avrupa Yakası'nda Belgrad, Kemerburgaz, Çatalca ormanları ve su havzaları var. Bu köprü projeleri buraların birçoğunu bitirecek çünkü biliyoruz ki; bir köprünün ayakları ormana basmalıdır ve her köprünün olduğu yerde yapılaşma ve rant olur" dedi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yapılacak köprünün tam olarak yerini açıklamamasına şaşırmadığını belirterek "Meslek odalarını istemiyorlar çünkü muhalefet istemiyorlar" diyen Gökçe şöyle konuştu:

"3. köprünün bazı kesimlere fayda sağlayacağı iddiaları var. Köprünün yerinin bazılarına kâr yaptıracak şekilde düzenlendiği, hatta bu bilgileri bazı para babalarına fısıldadıkları yönündeki iddialar, Bakanın projeyi saklamasıyla kulağa daha doğru geliyor. Bir çekincesi olmayan, bir şey saklamaz. Umarım bu köprü en azından rant köprüsü olmaz."