3. Köprü, Türkiye'yi Lojistik Üssü Yapacak



İstanbul'a inşa edilecek 3. köprü en fazla nakliyecileri sevindirdi. Nakliye taşıtları için günde halen 8 saat olarak uygulanan trafiğe çıkış yasağı yeni köprüyle tarihe karışacak.
 
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprünün de yer aldığı Kuzey Marmara Otoyol Projesi'nin uzunluğu 260 kilometre. Tekirdağ Kınalı TEM Otoyolu'ndan Gebze'de İzmir Otoyolu'na bağlanacak proje, nakliyecileri köprü trafiğinde saatlerce beklemekten kurtaracak. Günde halen 50 bin ağır taşıt köprüden geçiş yapıyor. 3. köprünün lojistiğe ve uluslararası taşımacılığa büyük katkısının olacağını belirten Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkanı Tamer Dinçşahin, "Taşımacılar halen sabah ve akşam 4'er saatlik giriş yasağına uymak zorunda. Sabah 4 saat ve akşam 4 saat olmak üzere günde 8 saatlik bir kaybımız var. Bu, lojistiğin azalmasına neden oluyor." dedi. Bu durumun zaman kaybı ve maliyet artışına yol açtığını vurgulayan Dinçşahin, "2023 yılı hedeflerinde Türkiye'nin lojistik üs olması konumu var. Ama geçilemeyen yollarla hiçbir şekilde bir lojistik üssü olma şansımız oluşamazdı. Bu nedenle Kuzey Marmara Projesi güzergahı son derece önemli." diye konuştu. Dinçşahin, yeni güzergahın bir yandan Avrupa ulaşım koridorlarına, bir yandan da Karadeniz otoyolu ile başlayan İpek Yolu'na bağlanacağına dikkat çeken Dinçşahin, "3. köprünün kesintisiz ulaşımı sağlayacak ve Türkiye'nin lojistik üs yapılanmasında önemli katkı yapacak." dedi.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenler Derneği Başkanı Kosta Sandalcı, açıklanan güzergahı doğru bulduklarını kaydetti. Sandalcı, "Yeni güzergah üzerinde en az 30 bin dönümlük bir lojistik köyü inşa edilirse, burada Avrupa'ya yakınlığından dolayı her türlü katma değeri oluşturma imkânı doğacak." dedi.