3 Yılda 123 AVM



EVA Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık ile araştırma şirketi Akademetre Araştırma & Stratejik Planlama işbirliğiyle hazırlanan rapora göre alışveriş merkezi sektörünün mevcut büyüklüğü 9.2 milyon olarak düşünüldüğünde, 2016 yılında 13.4 milyon metrekareye ulaşacağı ve yüzde 46 oranında büyüyeceği görülüyor.

Arz-talep dengesi önemli

Hürriyet'in haberine göre, İstanbul’da AVM’ye ihtiyaç olduğunu belirten uzmanlar, ilçe bazında arz ve talep dengesinin birbiriyle örtüşüp örtüşmediğinin iyi analiz edilmesi gerektiğinin altını çiziyorlar. 2014 Mart ayı itibariyle İstanbul’da AVM sayısının 105, kiralanabilir alanın 3 milyon 777 bin 724 metrekare olduğunu ifade eden uzmanlar; 2014, 2015 ve 2016 yıllarında AVM sayısının sırasıyla 133, 150 ve 157 şeklinde gerçekleşeceğini, kiralanabilir alanın 5 milyon metrekareyi aşacağını söylüyor. 2014-2016 aralığında kiralanabilir AVM alanı bakımından Çanakkale, Edirne, Isparta, Ordu ve Zonguldak’ın en yüksek potansiyele sahip olan, Aydın, Eskişehir, Konya, Mersin ve Yalova’nın ise en düşük potansiyele sahip şehirler olduğu hesaplanıyor. Araştırmaya göre 2009 yılında 20.6 milyar TL olan Türkiye AVM sektörü cirosunun, 2014 yılında 73 milyar TL, 2016 yılında ise 95.1 milyar TL’ye ulaşacağı kaydediliyor. Organize perakendeciliğin 2016 yılında yüzde 13.2 büyüme kaydedeceği belirtiliyor.