628 Milyon TL Toprağa Gömüldü



Yapımına 1976 yılında başlanan ve bugüne kadar 22 hükümet eskiten Ayaş Tüneli, kaderine terk edilmiş durumda çürümeye bırakıldı. Türkiye’de hızlı tren tartışmalarının yaşandığı şu günlerde, Ayaş Tüneli projesi hayata geçirilmiş olsaydı, Ankara-İstanbul arası mesafe 146 kilometre kısalacak ve yaklaşık 2 saate inecekti.

Resmi verilere göre 1976’dan bu yana 628 milyon lira harcanan “Ankara-İstanbul Ayaş Tüneli Projesi”nin sonunun ne olacağı bilinmiyor. Yüzde 75’lik bölümü tamamlanan Ayaş Tüneli, bitirilirse Ankara-İstanbul arası hızlı trenle ulaşım 1.5-2 saate inmiş olacak. Ankara-Eskişehir-İstanbul arasında devam eden hızlı tren çalışmaları ağır aksak sürerken bundan 33 yıl önce başlayan Ayaş üzerinden İstanbul bağlantı yolu tamamlansaydı, hızlı tren projesi çoktan hayata geçirilmiş olacaktı.

Uzunluğunun 10 bin 65 metre olması öngörülen Ayaş Tüneli’nin sekiz kilometrelik kısmı bittiği halde, harcanan para ve emek bir tarafa bırakılarak proje atıl bir şekilde kaderine terk edildi.

Bugüne kadar gelen hükümetlerin birçoğu Ayaş Tüneli ile ilgili bir çalışma yapmadı. AKP hükümeti, 100 yılı aşkın süredir kullanılan Ankara-Eskişehir-İstanbul hattını rehabilite ederek trenleri hızlandırmaya çalışırken 33 yıldır tamamlanmayı bekleyen ve resmi verilere göre ise 628 milyon liralık yatırım yapılan “Ankara-İstanbul Hızlı Demiryolu Ayaş Tüneli Projesi” unutuldu.

Görmezden gelinen ve yapımına başlandığı günden bu yana 22 hükümet, 26 bakan eskiten tünel AKP hükümeti tarafından da bir “ayıp abidesi” olarak çürümeye terk edilmiş durumda. Yaklaşık 10 yıldır hiçbir yatırımın yapılmadığı projeye 1976’dan bu yana bir servet aktarıldı.

‘Ayaş Tüneli, Türkiye’nin yoludur’

Ayaş Tüneli ile ilgili görüşlerini aldığımız Ayaş Belediye Başkanı Ali Başkaraağaç, Ayaş Tüneli’ni üzüntüyle seyretmekten başka ellerinden bir şey gelmediğini vurgulayarak “Son 10 yıldır buraya bir çivi bile çakılmadı. Ayaş Tüneli kaderine terk edildi” dedi.

Başkaraağaç, AKP hükümetinin hızlı tren projesinde Ankara-Eskişehir-İstanbul hattına milyarlarca dolar para harcamasına karşın Ayaş Tüneli’ni unuttuğunu belirterek “Bu tünelin acilen açılması gerekiyor. Kaynaklarımız boşa harcanmamalıdır. Buraya yatırılan 1 milyar doların akıbetinin ne olacağını hepimiz merak ediyoruz. Kaynaklarımız bu şekilde boşa harcandığı için ülke olarak büyümeyi de sağlayamıyoruz. Buradaki yatırımı madem tamamlamayacaktınız, neden o kadar servet harcadınız” diye sordu.

Başkaraağaç, bu projenin tamamlanmamasında büyük otobüs firmalarının hükümetlere yaptığı baskıların da payı olduğunu belirterek şöyle konuştu:

“Bu yatırım için biraz daha para harcansa bugün Ankara-İstanbul arası 150 kilometre daha kısalmış olacaktı. Bu yolun açılması gerekiyor, burası Ayaş’ın değil, Türkiye’nin yoludur. Ayaş halkı olarak bütün desteği vereceğiz, gerekirse binlerce kişiyle burada eylem yapacağız. Hükümet yetkilileri bir an önce buraya el atmalıdır.”