‘7 Tepe 7 Tünel’ Denildi 2 Tünel Tamamlandı



İstanbul’un trafik sorunu çözmek için büyükşehir belediyesi tarafından 2006’da gündeme getirilen ‘7 tepe 7 tünel’ projesi kapsamında Mart 2009’da açılan Kağıthane-Piyalepaşa tünelinden sonra Temmuz 2010’da da 2 bin 390 metrelik Dolmabahçe-Bomonti tüneli de hizmete alındı. Ulaşım uzmanları, tünellerin şimdilik hızlı ulaşım sağlasa da bir süre sonra kendi trafiklerini yaratacaklarını belirterek, tünel projelerini İstanbul’un trafiğini çözemeyeceğini vurguladılar.

Uzmanlar yeni açılan tünelin Dolmabahçe çıkışında tıkanan trafiğe dikkat çekerek yoğun şekilde kullanılmaya başlandıktan sonra tünelin içinde bile kuyruklar oluşacağı uyarısında bulundular. ‘7 tepe 7 tünel’ projesi kapsamında kentin her iki yakasına toplam uzunluğu 142 kilometreye ulaşan 32 tünel yapılması planlanıyor. İlk açılan 1625 metrelik Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli 3.5 dakikada kat ediliyor. Tünelin her 250 metresinde acil çıkış noktaları bulunuyor. Piyalepaşa’dan başlayan tünel, Okmeydanı ve Çağlayan’ı alttan geçerek Kağıthane’ye çıkıyor. Mevcut Sütlüce bağlantı yolundan da TEM Otoyolu’na bağlanıyor. Yeni açılan Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tüneli de Dolmabahçe Stadı’nın kuzeyinden Taksim ve Feriköy’ü alttan geçerek Bomonti’ye çıkıyor ve ulaşım 5 dakika sürüyor. Kağıthane-Dolmahçe arasında yapılan iki tünel yolun maliyeti de 223 milyon YTL.

İnşaatlar evlerde hasar yarattı

Her iki tünelin inşası sırasında çevre binalarda hasar meydana geldi. Kağıthane tüneli yapılırken hat boyunca 64 binada çatlaklar oluştu. İBB hasarlı binaların 47’inde güçlendirme yaptı. Talatpaşa Spor Kulübü Lokali’nin bulunduğu bina ile Savaş sokaktaki iki binada oturan yurttaşlar tahliye edildi. Dolmabahçe-Bomonti Tüneli’nin yapımı sırasında da Kurtuluş Bilezik sokak ve Harbiye Ölçek sokakta bulunan birçok apartmanın duvar ve kolonları çatladı.

Giriş ve çıkışta tıkanma

İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Haluk Gerçek, yeni tünelin Dolmabahçe çıkışının bağlandığı kavşakta sabah ve akşam saatlerinde tıkanma yaşandığını belirterek “Tünel bu sorunları daha da arttıracak. Dolmabahçe tüneli yoğun olarak kullanılmaya başladığında giriş ve çıkışlarda ciddi tıkanmalar yaşanacak. Tünel içinde araç kuyrukları oluşacak. Bunlar, İstanbul’un sürdürülebilir ulaşım sistemi içinde doğru projeler değil” dedi. Kısa bir süre sonra tünelleri 1.5-2 dakikada kat etmenin de mümkün olmayacağını dile getiren Gerçek, tünellerde kirletici gaz salımlarından dolayı havalandırma sorunları da yaşanabileceğini vurguladı. Gerçek “Tüneller bir süre sonra kendi trafiklerini de yaratacaklar. Şu anda rahat gibi gözüken tünellerde bir süre sonra tıkanma sorunu ile karşılaşılabilir” diye konuştu.

KUTU: Tünel projeleri sürüyor

İnşaatı devam eden tüneller

Proje aşamasındaki tüneller