9 Yıldır Bitmeyen YHT Hattının Maliyeti 8 Kat Arttı



CHP Afyonkarahisar Milletvekili Burcu Köksal, Afyonkarahisar-Ankara arası Yüksek Hızlı Tren hattının 9 yıldır neden tamamlanmadığının tespit edilmesi ve Yüksek Hızlı Tren hattının tamamlanması için yapılması gerekenlerin belirlenmesi amacıyla TBMM Başkanlığına “Meclis Araştırması” açılması için önerge verdi.

Sözcü’den Müslüm Evci’nin haberine göre; Milletvekili Köksal, Afyonkarahisar-Ankara arası Yüksek Hızlı Tren hattının temelinin 21 Eylül 2013 tarihinde atıldığını hatırlatarak, şunları söyledi: “Bu süreçte 7 bakan değişti. Her gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı projenin bitiş tarihini ortaya koydu. Bazıları 2018 dedi bazıları 2019'da bitecek dedi.”

Reklam Goruntulenme Bolumu

Köksal, TBMM Başkanlığına verdiği önergede, “2022 yılının neredeyse ortalarına geldiğimiz şu dönemde aradan geçen 9 yıla rağmen Yüksek Hızlı Tren hattının hala niçin tamamlanmadığının tespit edilmesi ve Yüksek Hızlı Tren hattının tamamlanması için yapılması gerekenlerin belirlenmesi amacıyla Anayasanın 98. Türkiye Büyük Millet Meclisi içtüzüğünün 104. ve 105. maddeleri gereğince Meclis Araştırması açılmasını talep ediyorum.” dedi.

Maliyeti 8 kat arttı
Milletvekili Burcu Köksal, önergesinin gerekçesinde şu ifadelere yer verdi: “Ankara-İzmir arası Yüksek Hızlı Tren projesinin sözleşmesi 2012'de imzalandı. Afyonkarahisar-Ankara kesiminin temeli ise 21 Eylül 2013'de atıldı. Yapım bedeli 714 milyon 432 bin 200 lira olan proje için 1080 günlük süre verildi. Hatta dönemin Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu 1080 günün aşağı çekilmesini isteyince yüklenici firma temsilcisi 6 ay erken bitirme sözü de verdi. Ancak yıllar geçti tren hattı projesi bitmedi. 9 yılda 7 bakan değişti her gelen projenin bitimi için tarih verdi ama hiçbirinin söylediği tarihte proje bitirilmedi. 2013 yılındaki yatırım programında tahmini maliyeti 3,5 milyar TL olarak öngörüldüğü halde 9 yılda neredeyse 8 kat artarak 28 milyara yükseldi...”

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.