İstanbul trafiğini rahatlatmak için, 200 kilometrelik metroya ihtiyaç var. Kentte 65 kilometrelik metro inşaatı sürerken, Topbaş, “Beşiktaş-Sarıyer, 4. Levent-Beşiktaş ve Üsküdar-Beykoz hatlarının projelerini başlattık” dedi.
İstanbul’un her geçen gün artan trafik sorununu çözmek için 3. köprü tartışmaları süredursun, Büyükşehir Belediyesi metro inşaatları ve yeni metro güzergah projelerini sürdürüyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 3 yeni hattın proje aşamasında olduğunu söyledi. Topbaş, “Sarıyer’e kadar Beşiktaş’tan bir metro sahilden, sahili takip ederek altlardan giden bir proje çalışmamızı başlatıyoruz. Aynı şekilde Beykoza’a yine Üsküdar’dan giden, ayrıca Levent-beşiktaş metrosu için start verdik. Projelendirme safhası başladı” dedi.
İstanbul’da ulaşımın yüzde 91 tekerlekli araçlarla, geri kalan ise raylı sistem ve denizyoluyla sağlanıyor. Ulaşımda raylı sistemin payını büyütmek istediklerini söyleyen Topbaş, sistemin maliyetinin büyüklüğüne de dikkat çekiyor.
Metronun bir kilometresinin 40 milyon dolar civarında olduğunu İstanbul’un ihtiyacının ise 200 kilometre olduğunu söyleyen Topbaş, “Kendi kaynaklarımızla maliyeti karşılamayız” dedi. Büyükşehir Belediye Başkanı, iki yabancı firmayla metronun tümünün özelleştirilmesini görüştüklerini de açıkladı.