''Sadece gölgesinde oturalım diye ormanlar yok. Bunları zenginliğe ve hayatın bir parçası haline dönüştürmek, bunların üzerine bir ekonomi inşa etmek, birlikte gerçekleştirmemiz gereken bir meseledir. Çok şükür ki Kastamonu, bu güzel ormanları sadece altında gölgelenecek bir nesne olarak görmüyor. Onu bir ekonomik değer olarak görüyor. Ona aklını ve alın terini katıyor ve yüksek katma değerli bir ürün haline getiriyor.
Ahşaba değer katmamız lazım. O da akılla, araştırma, geliştirmeyle, tasarımla olacak bir şey. Yoksa araştırma, geliştirme ve tasarımı yapmazsak, ağacı alelade bir ürün olarak satarız. Kes odun, tomruk yap gönder. Bunun çok ötesinde olması lazım. Ona değer katmak için aklımızı vermemiz lazım. Alın teri yetmez. Alın teri bir değer katar ama asıl akıl çok fazla değer katar. Değer katmak için inovasyon, yenilik getirmek lazım. İşte bu yenilikleri fuarlarda sergilememiz ve dünyaya göstermemiz, ahşap sektöründe kendi ürünlerimizin nereye geldiğini her şeyi açık açık sergilememiz lazım.''
Ergün, fuarcılığın bütün sektörler için olduğu gibi ahşap sektörü için de önemli olduğunu ifade ederek, ''Kastamonu Ahşap Fuarı henüz daha bebek sayılır. Onu hepimiz destekleyerek büyüteceğiz. Eminim bir kaç yıl sonra, Kastamonu Ahşap Fuarı Türkiye'nin ve bu bölgenin en önemli ahşap fuarlarından biri olma özelliğine kavuşacaktır'' diye konuştu.