Atatürk Havalimanı’na giden Basın Ekspres Yolu ile Bağcılar-Halkalı üstgeçidinin kesiştiği köşede 56 bin metrekare arsa üzerinde yapımı devam eden 212 İstanbul, kapalı alanı 230 bin metrekare olan alışveriş merkezi ile 39 katlı, 100 bin metrekare residanstan oluşuyor. Kiralanabilir alanı 69 bin metrekare olan merkezin, 105 bin metrekare büyüklüğünde 3 bin 300 araç kapasiteli bir otoparkı da bulunuyor.
Projenin tanıtımı amacıyla 20 Ağustos Çarşamba günü düzenlenen toplantıya Akın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Akın, 212 İstanbul AVM CEO’su Aydın Bilgin, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağrıcı konuşmacı olarak katıldı.
212 İstanbul AVM CEO’su Aydın Bilgin, son birkaç yılda
Bağcılar’ın tamamen kabuk değiştirdiğine dikkat çekerek, "Miadını dolduran eski
fabrikalar, imalathaneler, iş yerleri yıkılmakta, yerlerini oteller, kongre
merkezleri, plazalar ve çağdaş siteler almaktadır.Batısında; Bağcılar,
Bayrampaşa, Güngören ve Fatih, Doğusunda; Halkalı, Küçük Çekmece, Bahçeşehir,
Kuzeyinde Esenler, Başak Şehir, Güneyinde; Bahçelievler ve Marmara Denizine
kadar olan tüm yerleşim. TEM yolunu E-5’e bağlayan Basın Ekspres Yolunun çok
yakında ikinci bir Maslak arteri hâline gelmesi kaçınılmazdır. İstanbul’da bu
derecede yoğun bir gelişme göstermesi beklenen çok az bölge bulunmaktadır. 212
İstanbul, bölgenin en stratejik noktasında bulunmaktadır" dedi.
Proje maliyetinin, alışveriş merkezi 115 milyon, Rezidans’ın ise 90 milyon Avro olmak üzere toplam 205 milyon Avro olacağını bildiren Aydın Bilgin, "212 İstanbul kuvvetli mağaza karması ile tam bir Güç Merkezidir" diye konuştu.
‘212 İstanbul AVM Bağcılar ve İstanbul’un iftiharı olacak’
212 İstanbul AVM’nin sadece hacim olarak büyük olmadığına dikkat çeken Nuri Akın, aynı zamanda İstanbul'un yeni Maslak diye adlandırılan gelişen noktası Basın Ekspres Yolu Mahmutbey civarında halka en iyi alışveriş ve eğlence imkanını vereceğini söyledi. Nuri Akın, 212 İstanbul’un Bağcılar’ın, İstanbul’un iftihar edeceği bir alışveriş merkezi ve residansı olacağını belirterek, İstanbul’u simgeleyen ve akılda kalıcı olan ‘212 İstanbul’ ismini seçtiklerini açıkladı.
Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı ise Bağcılar’ın modernleşme, büyüme, şehirleşme ve gelişme konusunda İstanbul ve Türkiye için bir model olduğuna dikkat çekti. İnşası devam eden 212 İstanbul Alışveriş Merkezi ile Bağcılar’ın yeni bir kimlik kazanacağını bildiren Lokman Çağırıcı, "Alışveriş merkezi Avrupa’dan gelen ve Avrupa’ya gidenlerin mutlaka uğrak yeri olacaktır. Bu proje ile ilçemizin istihdamdaki payı artacak ve Bağcılar daha müreffeh, daha gelişmiş insanların mutluluk içinde yaşayacağı bir ilçe haline gelecektir" diye konuştu.
212 İstanbul Alışveriş Merkezi
212 İstanbul Alışveriş Merkezi’nde Türkiye’ye yeni gelmek isteyen yabancı markalar ve köklü yerli markalar yer alacak. Türkiye pazarına geçen yıl giren elektronik market zinciri Media-Markt 4 bin 600 metrekarelik alan üzerine kurulacak. Media-Markt’ın yanı sıra merkezde 9 bin 300 metrekare alan üzerine kurulu bir Praktiker, 11 bin 600 metrekare alanı bulunan bir de Carrefour yer alacak. Merkezin en üst katında da 10 salonlu bir sinema ve food court bölümü de hizmet verecek.
212 Istanbul, m2’ ye en fazla park alanı yaratan AVM olarak şehir merkezindeki AVM’lerde yaşanan trafik ve park sorununa yapıcı yaklaşımı ile farklılık yaratan bir proje. 212 Istanbul, Kavşak etüdü yapılmış ilk AVM olma özelliğine sahip.
Farklı mimarisi ile dikkat çeken projenin mimarisi Architekt’ten Mete Arat ve DB Mimarlık’tan Bünyamin Derman tarafından gerçekleştirildi.
19 Ocak 2008 tarihinde temeli atılan proje, Mayıs 2009 tarihinde tamamlanacak.
212 İstanbul künye
AVM Mimari Proje: Mete Arat (Architekten Arat-Siegel &
Partner, Stuttgart - Almanya)
Bünyamin Derman (DB Mimarlık ve Danışmanlık
Ltd. Şti. - İstanbul)
AVM İnşaat Yüklenicisi: Yapı Merkezi
İnşaat ve Sanayi AŞ
AVM Proje Yönetimi: Proje Yönetim AŞ
Konut Mimari Proje: Oğuz Öztuzcu (Öztuzcu Mimarlık Ltd.
Şti.)
Konut İnşaatı Yüklenicisi: Büyükhanlı İnşaat Otomotiv
Sanayi ve Ticaret AŞ
Yapı Denetim: Yeni Sistem Yapı Denetim
Hizmetleri Ltd. Şti.
Statik: İrfan Balioğlu (Balkar İnşaat
Mühendisliği ve Müşavirlik Ltd. Şti.)
Elektrik: Bülent
Cedetaş (Cedetaş Mühendislik ve Müşavirlik Ltd. Şti.)
Mekanik: İsmail Can (Birikim Mühendislik Proje Ltd.)
Alt-Yapı: Merih Kerestecioğlu (Cowi SNS Müşavirlik ve
Mühendislik Ltd. Şti.)
Hafriyat ve İksa: Esat Ulu (Nas
İnşaat ve Ticaret AŞ)
Zemin Danışmanlık: Enar Mühendislik
Mimarlık ve Danışmanlık Ltd. Şti.
Alışveriş Merkezi
Arsa: 55.560 m²
Kapalı Alan: 230.000 m²
Kiralanabilir Alan: 70.000 m²
Alışveriş Kat
Adedi: 4 Adet
Otopark (kapalı): 105.000 m²
Otopark (açık): 2.600 m²
Otopark
Kapasite: 3.250 Araç
Otopark Kat Adedi: 4 Adet
Lokomotif Kuruluş: Gıda Market – Yapı Market – Elektronik
Market – Sinema
Mağaza / Dükkan: 180 Adet
Yürüyen Merdiven: 26 Adet
Yürüyen
Band: 12 Adet
Asansör: 6 Adet
Asansör
(panaromik): 2 Adet
Kavşak etüdü nedir?
Kavşak etüdleri yeni yapılaşmanın yaratacağı trafiğin ön kestirimini, bu
trafiğin mevcut yolların, yapıların yapılacağı arsanın/arsaların etrafındaki
giriş/çıkış yollarıyla etkilenmesini asgari düzeye indirecek çalışmaları
kapsar.
- Projenin ilk etabında, Ocak 2006 tarihinde, İTÜ Mimarlık
ve İnşaat Fakültesi’nden Prof. Dr. Tülay Kılınçarslan ile
Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu’na Ulaşım ve Trafik Ön İnceleme
Raporu yaptırıldı. Bu rapor çalışması, hocaların bize ifade ettiklerine göre,
üniversiteden ilk defa istenen bir araştırma idi. Bilahâre, Temmuz 2006’da
kavşak yapım tasarım projesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile alışveriş
ve ticaret merkezlerine bu konuda hizmet veren ve uzman bir kişi olan Yalçın
Arıcı Bey’le – www.hartekharita.com -
anlaşma imzalandı. Hâlen 212 İstanbul açılmadan bitirilmesi planlanan kavşak,
“Edip İplik Köprülü Kavşağı” (aynı arsada 1971 yılından beri faaliyette olan
Edip İplik San. Ve Tic. A.Ş. ve bu proje için taşınan fabrika anısına) adı
altında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü
17. Bölge Md. yönetiminde olmak üzere Murtezaoğlu İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.
tarafından inşa edilmektedir.
- Her kavşak hizmet ettiği bölgenin
şartlarına uygun olarak inşa edildiğinden tabiatıyla farklılık gösterirler.
Kavşaklar benzerlikleri ile değil fonksiyonel olmaları ile değerlendirilirler.
Memleketimizde de trafik yükü yaratacak yatırımlarda ulaşım sorununun önceliğe
alınması sevindirici bir gelişmedir. Bunun aksi örnekleri hâlen çalışmakta olan
bir çok alışveriş merkezinin trafikte yarattığı sorunlarda kolayca
görülmektedir. Yoğun trafik yaratan alışveriş merkezlerinin ulaşım sorunu
çözülmeden yapılmaları halinde o bölgeye olduğu kadar o bölgeden geçmek zorunda
kalanlara da zorluk yaratmaları kaçınılmazdır.
- İstanbul
Büyükşehir Belediyesi, Bağcılar Belediyesi ve Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü
tarafından müştereken yürütülen çalışmalarda Proje alanına her yönden gelen
vasıtaların kesişmeden otoparka ulaşmaları ve merkeze belirli alanlarda
yoğunluğun önlenmesi için asgari iki giriş/çıkış yapılması gereğinden hareketle
alt üst geçitli, ana arterlerden yan yollara geçilerek ulaşım, lojistik açıdan
kamyonların gireceği ayrı bir servis yolunu içeren bir kavşak tasarımı Yalçın
Arıcı – Hartek firması tarafından tasarlandı ve onaylanarak inşaatına
başlandı.