ABD merkezli gayrimenkul ve danışmanlık şirketi Jones Lang LaSalle
Türkiye Ofisi, yayımladığı 'Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2009
Yılı ve 2010'a Bakış' raporunda bu yıl için umutlu bir tablo çizdi.
2010-2011'de Türk perakendecilerin, özellikle Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika
olmak üzere yurtdışı yatırımlarına ilgisinin yoğunlaşacağını belirten Jones Lang
LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Avrupalı markaların da
Türkiye'ye gelmesi için görüşme halinde olduklarını söyledi.
Eski canlılık olmamasına rağmen perakende sektörünün 2009'dan daha iyi bir
performans sergileyeceğini savunan Alkaş, "2010 ve sonrasında İstanbul daha da
önem kazanmaya devam edecek. İstanbul'dan yakın coğrafyaya da proje üretimi ve
aktarımı sürecek. Daha fazla Türk markası Suriye, Libya, Arnavutluk, Dubai ve
Kuzey Irak'a gidecek. Mısır ve Dubai'ye ilgi gösteren markalar arasında akla ilk
gelenler LCW, Koton, Park Bravo ve İpekyol. Mısır, Türkiye'yi perakende
konusunda kendine rol model olarak almış durumda" dedi. Avrupa perakende
piyasasında yaşanan kriz nedeniyle 2010'da İspanyol ve Portekiz markalarının
Türkiye'ye girişini beklediklerini belirten Alkaş, Türkiye'nin 18-20 milyar
dolarlık yabancı yatırıma ihtiyacı olduğunu söyledi. Yatırımda turizm ve
perakende sektörlerinin öne çıktığını belirten Alkaş, görüşme halinde oldukları
markalar arasında Zippy, Sport Zone (Portekiz), Siera, Cortefiel, El Corte
Ingles (İspanya), Hollister (ABD), H&M (İsveç), Chanel'in (Fransa) olduğunu
söyledi.
2010-2011'de Türkiye'ye girmeyi planlıyorlar
Zippy (Portekiz): Bebek ürünleri markası Sport Zone (Portekiz): Spor
ürünleri mağazası Cortefiel (İspanya): Kadın ve erkek giyim El Corte
Ingles (İspanya): Perakende zinciri Hollister (ABD): Kadın ve erkek giyim
markası H&M (İsveç): Kadın ve erkek giyim markası Chanel (Fransa):
Dünyaca ünlü moda markası