Antalya Hızlı Tren İstiyor



Ödenek olmadığı için 1935'ten bu yana Burdur'dan Antalya'ya getirilemeyen demiryolu projesinden vazgeçildi. Kent konsey yetkilileri, Burdur yerine, Antalya'nın Edirne-Ankara arası 'Hızlı Tren Projesi'ne bağlanmasını istedi.

Antalya Ticaret Odası'nda (ALTSO) düzenlenen toplantıda konuşan Yerel Gündem 21 Kent Konseyi Ekonomi Çalışma Grubu Başkanı Sadık Badak, Afyon, Burdur, Antalya hattında hazırlanan eski demiryolu projesinin 'zaman aşımı' nedeniyle artık önemini kaybettiğini söyledi. Bunun yerine, Antalya'nın Edirne-Ankara Hızlı Tren Projesi'ne bağlanması gerektiğini açıklayan Badak, 'Çalışmalara şimdiden başlanmalı ve en erken 2015 yılında faaliyete geçirilmeli' dedi.

Manş Denizi Aşılacak

Edirne-Ankara Hızlı Demiryolu Projesi'nin Londra-Pekin medeniyet hattının bir parçası olarak kabul edildiğini ifade eden Badak, şu açıklamada bulundu:

'Bu amaçla Manş Denizi aşılmış, İstanbul Boğazı da 2009 yılında geçilmiş olacaktır. Hattın, Edirne, İstanbul, Ankara ve Sivas üzerinden İran'a geçmesi planlanmaktadır. Ancak hızlı tren hattına tarımsal üretimde ve turizm gelirlerinde ülkemizin amiral gemiliğini yapan Antalya'da eklenmelidir.'

Yerliler de kaçar

Antalya'ya turistlerin yalnızca hava yolu ile gelebildiğine de dikkat çeken Sadık Badak, 'Rakip ülkelerin turizm merkezleri Avrupa hızlı tren projesinin içinde yer alıyor. Eğer 2015'li yıllarda Ankara-İstanbul bölgesinden Antalya'ya konforlu, güvenli, ulaşım sağlanamaz ise yerli turistleri de yurtdışına kaçırırız' diye konuştu. 576 kilometre uzunluğundaki İstanbul-Ankara hattının toplam maliyetinin 1.1 milyar Euro olduğunu vurgulayan Sadık Badak, sözlerini şöyle sürdürdü:

MALİYET 2 MİLYAR EURO

'Konya üzerinden bir kol Antalya'ya, bir kol da Adana'ya uzanmalı. Konya, Isparta, Burdur, Antalya hattının uzunluğu 350 kilometredir. Konya-Adana hattı da yaklaşık 300 kilometre uzunluğundadır. Projenin toplam maliyeti 2 milyar Euro tahmin edilmektedir. Bu para çok değildir. Çünkü, Sadece Batı Akdeniz bölgesi ülkemize 2003 yılı itibarıyla 5 milyar dolardan fazla gelir sağlamaktadır. Bu rakam 2015'li yıllarda 15 milyar dolar seviyelerinde olacaktır. Bu projenin faydaları düşünüldüğünde yatırım tutarının yüksek olmadığı görülmektedir.'