Arçelik, Türkiye’nin en fazla bilinen şirket sembolü niteliğindeki logosunu yeniledi. 40 yıllık logoyu, ünlü grafik sanatçısı Chermayeff yeniledi.
Avrupa’nın en büyük beyaz eşya üreticilerinden Arçelik, Türkiye’nin en tanınan sembolu niteliğindeki 40 yıllık logosunu değiştiriyor. Arçelik’in yeni logosunu, dünyaca ünlü grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tasarladı. Yeni logo, aylar süren bir çalışma sonucu finale kalan 4 alternatif arasından seçildi.
Mobil, Xerox, PanAm, NBC gibi dünyanın en büyük markalarının logolarını da tasarlayan Chermayeff, grafik tasarım tarihinde çığır açmış büyük bir usta. 1960’lı yıllardan bu yana yaptığı çalışmalarla, grafikte tescilli marka kategosinin ortaya çıkmasına öncü olmuş.
Ekleyerek değil çıkararak minimalize etme, grafik tasarımın son duayenlerinden Ivan Chermayeff’in grafik anlayışının özeti.
1932 Londra doğumlu Rus asıllı Ivan Chermayeff halen, New York’ta ortağı olduğu Chermayeff&Geismar’ın başında. Dünyada yüzden fazla logoya imzasını atan Chermayeff’le, Türkiye ilk defa 1987 yılında tasarladığı Koç logosuyla tanıştı.