Arçelik, Mobilya Sektörüne Giriyor



Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, mobilya sektörüne Haziran’da girmeyi hedeflediklerini belirtirken, 2004 genelinde yarısı yurtdışından olmak üzere 2.1 milyar Euro ciro yapmayı planladıklarını söyledi.

Koç Holding’in amiral gemisi olarak nitelenen beyaz eşya devi Arçelik’in Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, faaliyet alanını genişleterek büyüme stratejisi kapsamında daha önce açıklanan mobilya sektörüne giriş planı için Haziran ayını hedeflediklerini söyledi. Arçelik’in 2003 yılı olağan Genel kurul toplantısında, 2003 yılı karından temettü dağıtılmayacağı karara bağlandı.

Genel kurul sonrası gazetecilere açıklamalar yapan Özdemir, mobilya sektörüne giriş planında gelinen aşamanın sorulması üzerine, “Yüzde 80’ini tamamladık. Haziran ayını hedef aldık” dedi ve ev mobilyası alanında faaliyet göstereceklerini belirtti.
Arçelik, Türkiye’de 3 milyar dolar hacmi olduğu hesaplanan mobilya sektörüne giriş kararı paralelinde 2001 yılı başından itibaren mutfak sektörüne adım atmıştı.

CİRO HEDEFİ 2.1 MİLYAR EURO
Özdemir ayrıca, 2003 yılı konsolide cirosu yüzde 18 artışla 1.85 milyar euro olan Arçelik’in bu yıl yarısı yurtiçinde, yarısı da yurtdışında olmak üzere 2.1 milyar euro ciro hedeflediğini söyledi.
Gazetecilerin soruları üzerine Özdemir, 2004 yılında Türkiye içinde 80 milyon euro yatırım yapacaklarını söylerken, yeni şirket alımları konusunun her zaman Arçelik’in gündeminde olduğunu ancak şu anda somut bir projenin bulunmadığını yineledi.

KOÇ: 2004 İYİ GEÇECEK
Bu arada, Arçelik Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, şirketin 2003 ylında elde ettiği başarıların müşterilerin güveninden kaynaklandığını belirterek, “Müşterilerimiz velinimetimizdir” dedi.
Rahmi Koç, Arçelik Olağan Genel Kurul toplantısında dağıtılan 2003 yılı faaliyet raporunda yer alan mesajında, dünyadaki ve Türkiye’deki ekonomik gelişmelere değinerek, 2004 yılında Türkiye’de hem ekonomik hem de uluslararası siyaset alanında daha başarılı sonuçlar alınacağı yönünde beklentileri bulunduğunu belirtti.
Özellikle Kıbrıs konusunda atılacak adımların, AB’den müzakere tarihi alınması ve Irak’ın istikrara kavuşmasının ekonomiyi olumlu etkileyeceğine işaret eden Koç, “Temennimiz gerçekçi ve istikrarlı bir yönetimle dış politikamızdaki müspet adımların sürdürülmesi. Ülkemizin geleceği açısından kritik olan bu sürecin en iyi şekilde neticeleneceğini umuyoruz” dedi.

YURTDIŞINDA YENİ MARKALARLA BÜYÜME
Arçelik, 2002 yılında İngiltere, Almanya, Avusturya ve Romanya’da gerçekleştirdiği şirket alımlarıyla, Avrupa’nın en büyükleri arasına girme hamlesinde büyük mesafe kazandı.
Koç Holding’in ihracat ve yurtdışı markalarla büyüme stratejisinin önemli ayağını oluşturan Arçelik, Romanya buzdolabı üreticisi Arctic, Alman Blomberg ve Avusturya Elektra Bregenz şirketlerini satın almıştı. Şirket, yeni yatırım ve satın almalarla 2001’de 4.3 milyon olan toplam üretim kapasitesini 2004’te 8.2 milyon adete yükseltmeyi planlanıyor.