Armani Evler Kapış Kapış Satılıyor



Marka sevdasının hızla arttığı Türkiye’de ultra zenginler Armani çanta, elbise, ayakkabıdan sonra artık Armani marka evleriyle yarışacak. Astaş Gayrimenkul’un dünyanın en önemli ve ünlü tasarımcılarından İtalyan Giorgio Armani’yle geliştirdiği lüks konut projesi ‘Maçka Residences Interior Design by Armani/Casa’nın arkasına aldığı dev marka desteğiyle İngiliz, Arap ve Türk uç zenginleri’ Maçka’nın göbeğinde komşu yapacak.
Mayıs ayında duyurulan projenin şimdiden yüzde 70’i satılmış durumda. Özellikle penthouse’ların kapışıldığı projde fiyatları 6.5 milyon dolara kadar çıkan 28 daireden, 25’i satıldı bile. 30 yıl önce Almanya’da el emeği göz nuru çalışıp, didinerek tekstil sektöründe kurduğu Astaş’ı son yedi yıldır gayrimenkulle taçlandıran Vedat Aşçı, sektörde bir ilke imza atarak, Türklerin hızla artan marka tutkusunu konut projesine taşıdı. Maçka’da son kalan boş arazide, Teknik Üniversite’nin arkasında yavaş yavaş yükselmeye başlayan proje, daha üç ay önce satışa çıkmasına rağmen şimdiden yüzde 70’i tükenmiş durumda. Fiyatları 800 bin dolardan başlayıp, 6.5 milyon dolara kadar çıkan lüks proje, ‘Armani’ imzalı evde oturmak isteyen ultra zengin kesim tarafından adeta kapışılıyor.

İstanbul, Armani’nin ilk beşinde

Maçka’daki araziyi dört yıl önce 40 milyon dolara alan Vedat Aşçı, Astoria’da da çalıştığı dünyanın en büyük otel ve rezidans işletmecilerinden Kempinski’yle anlaşarak projenin temellerini atmış. Giorgio Armani’nin de Maçka’nın tarihi dokusundan etkilenerek, projeyi kabul ettiğini anlatan Aşçı, iki ayda el sıkıştıklarını söylüyor. Dünyada çok seçkin kişilerin ve ünlülerin villalarını, mega yatlarını yapan Armani Casa markası projelerde çok seçici davranıyor. Öyle ki Armani bugüne kadar sadece Tokyo, Dubai, Roma ve New York’ta konut projelerine markasını vermiş. İstanbul’da ‘Maçka Residence’la artık bu listede anılacak.


400 milyon dolara malolacak ve 2012 Nisan’da teslim edilecek projede toplam 170 daire olduğunu belirten Vedat Aşçı, kalan dairelerin de yılbaşına kadar satılacağını söylüyor. Dairelerin metrekare fiyatları 10-16 bin dolar arasında değişiyor. Son satışları biraz ağırdan alacaklarını anlatan Aşçı, “Projede toplam 170 daire var ve 28’i penthouse. En çok büyük dairelere talep var. Fiyatları 6.5 milyon dolara kadar çıkan penthouse’lardan üç ayda 25 tane sattık, elimizde sadece üç tane kaldı” diyor. Projeye Türkler kadar yabancı zenginlerin de çok ilgi gösterdiğine dikkat çeken Aşçı, İngiliz ve Arap dünyasından ‘çok uç’ isimlerin daire aldığını belirtiyor. Proje çok özel olunca, zaten seçkin müşterilerin geldiğini anlatan Aşçı, daha çok bildikleri isimler geldiğinden satışta özel kriterler aramadıklarını, maksimum iki görüşmede de satışı tamamladıklarını söylüyor.

‘Birinde oturayım, biri yatırım olsun’

İnsanların Armani markalı kıyafet, çantalarından sonra artık Armani markalı evleri olacağına da dikkat çeken Aşçı, Armani’nin dört farklı iç tasarım yapacağını söylüyor. 1+1’lerin 77 metrekareden başladığı projede, daireler 140, 200, 230, 260, 400 ve 500 metrekare şeklinde büyüyor. Aşçı, müşteri kitlelerini de şöyle anlatıyor: “AA plus’a hitap ediyoruz. Geçmişte yalıda yaşamış ama çocuklar gidince daha küçük evler arayanlar. Yedi yıldızlı bir otel konforuyla elini hiçbir şeye sürmek istemeyenler. İstanbul çıkışında villalara gitmiş ama şehir merkezine geri dönmeyi düşünenler. Nişantaşı-Maçka bölgesine hayran olanlar. Tabii en büyük etken de Armani imzası. Ayrıca gençler de çok ilgi gösteriyor, özellikle yeni evli çiftler. Yani projeye yatırım için değil de yaşamak için giriyorlar ama burası bittiğinde en az iki katı prim yapacak. Bunun için iki tane birden alanlar var. Birinde yaşamak, biri de yatırım için.”



Almanlarla üniversite açacak

Tekstil ve gayrimenkulden sonra eğitim ve enerji sektörlerine de gireceklerini belirten Aşçı, Almanlarla birlikte 2015’e kadar İstanbul’da büyük bir üniversite açmayı planladıklarını ifade etti. Enerjide de fırsat kolladıklarını anlatan Aşçı, “Şu anda araştırıyoruz. Özellikle yeşil enerjiyle ilgileniyoruz. Maçka projesinde de ısıya ve soğuğa dayanıklı malzemeleri seçtik. Ayrıca depreme dayanıklılıkta da çok iddialıyız. Kamu binalarında kullanılan en iyi betonu ve demiri kullanıyoruz” diyor.

Tasarımın metrekaresi 2 bin 500 avroya patladı Armani tasarımlı bir eve sahip olmanın bedeli tüketici tarafında oldukça ağırken, Astaş da iç tasarım için metrekare başına 2 bin 500 avro ödüyor. Sadece tasarıma ödenen bu fiyat, ortalama bir projede 1000 dolar seviyesinde olan metrekare fiyatlarını ikiye katlıyor. Yani Armani’nin sadece tasarımı bile ortalama bir daire fiyatının iki katına denk geliyor. Dairelerde sadece iç tasarıma 2 bin 500 avro harcadıklarına dikkat çeken Vedat Aşçı, “Ciddi maliyetler var ama biz maliyetten kaçmıyoruz, kaliteye önem veriyoruz. Yani elbiseyi en iyi tasarımcıyla dikiyoruz” diyor. Aşçı, dünyanın en lüks projeleri kitapçığına gireceklerini de belirtiyor.

Giorgio Armani: Büyüleyici İstanbul’un tarihini yaşatacağım Projeyi neden kabul ettiğini anlatan Giorgio Armani de şunları söylüyor: “Muhteşem şehir İstanbul’da, Maçka Residences projesinde işbirliğinde bulunmak üzere Armani/Casa’nın davet edilmiş olmasından dolayı çok mutluyum. İstanbul inanılmaz zengin bir tarihe sahip, hakikaten büyülü bir yer ve kültürlerin gerçek anlamda kaynaştığı bir nokta.

Tasarımlarımda tabii ki bir modernistim, fakat bize geçmişten miras kalanlar benim için çok değerli ve farklı fikirlerle kültürlerin birleştiği yerleri seviyorum. Maçka Residences projesinde, Boğaziçi’ndeki bu büyüleyici metropolün geçmişini hatırlatan bir güzellikte, tarihi yapıların iç mekânların yanında gururla yaşayacak bir iç tasarım yaratmayı amaçlıyorum.”

Projeyle Maçka’nın değeri katlanacak

Vedat Aşçı’ya göre, çok eski yıllarda Maçka ve Nişantaşı çok seçkin bir bölgeyken sonra zamanla biraz değişmiş. Ancak son yıllarda özellikle lüks markaların gelişiyle bölge yeniden canlanınca, lüks markaların da ilk durağı haline gelmiş. Yani üst kesimin yeniden bu bölgeye dönmeye başladığını belirten Aşçı, şunları söylüyor: “Sadece Türkiye’de değil, dünya çapında da ilgi gören bir lokasyon haline geldi. Londra, Paris gibi önemli şehirlerde de bu tarz bölgeler yeni bir trend olarak canlanmaya başladı. Ve bölgede fazla boş arazi yok. Eski Maçka Oteli’nin yeri ve burası dışında üçüncü bir yer yok. Bölgede önümüzdeki beş yıl içinde her şey inanılmaz değer kazanacak, fiyatlar uçuşacak. Herkes, ‘Acaba orada bir evim, dükkânım olabilir mi’ diyecek. En küçük esnaf bile bundan çok faydalanacak.” Proje için şu anda 600 kişi çalışıyor ancak ilerleyen zamanlarda istihdam 1.500, 2 bin kişiye çıkacak.