Artvin Kalkınma ve Eğitim Vakfı’nın,
Dikmen Keklikpınarı’ndaki “Artvin Kültür
Evi”nin yapımı tüm hızıyla sürüyor. Çankaya Belediyesi
tarafından tahsis edilen arazi üzerinde yapılan inşaat, toplam 3 bin
metrekareden oluşuyor. Projenin mimarlığını İsmail Baytan
üstlenirken, koordinatörlüğünü de vakfın II. Başkanı Şevket
Çorbacıoğlu ile eski MSB Ankara İnşaat Emlak Başkanı emekli Kurmay
Albay Tuğrul Balaban yürütüyor. Ekim 2008’de bir törenle temeli
atılan Arvin Kültür Evi’nin 6 katlı olması planlandı. Arvin Kültür Evi’nde şu
alanların yapılması düşünülüyor:
“Halk oyunları eğitim salonu, müzik enstrümanları kurs mekânları, teknik
servis alanları, düğün salonu, mutfak, depo ve kolaylık tesisleri alanı, çok
amaçlı salon (seminer, söyleşi, kokteyl), yöresel ürün ve malzemelerin teşhir ve
satış mekânları, kütüphane, TV salonu ile sinema salonu, oyun salonları,
milletvekili odaları, vakıf odası, 15 ilçe ve köy dernekleri odaları, toplantı
salonları, çatı katta ve hemen alt katlarda kafe, restoran, bar ve açık mutfak
alanları.”
Kültür Evi’yle ilgili bilgi veren Şevket Çorbacıoğlu, yapı
projelerinin sosyo-kültürel kimlikleri yansıttığına dikkat çekti. Bu nedenle
projeyi salt yapı malzemeleri ve elemanlarından oluşan rutin bir olgu olarak
düşünmediklerini belirten Çorbacıoğlu, aksine yörelerinin sosyal ve kültürel
yapılarının bileşeni olarak, yörenin geleneksel mimari-mühendislik kimliğini
yansıtmasını istediklerini vurguladı. Çorbacıoğlu, şunları kaydetti:
“Sayın İsmail Baytan’ın söylediği; TOKİ yetkilileri tarafından örnek proje
olarak değerlendirilebileceğinden yola çıkılarak, projemizin Karadeniz Otantik
Evleri’nin geleneksel mimari tipolojisi tasarımı içinde hazırlandığını özellikle
ve öncellikle belirtmek isterim. Amacımız, iç mekân Karadeniz geleneksel
mimarisini yakalamayı, günümüzde moda sözcük ‘modernizasyon’ bütününde
tasarlamaktı. Yani geleneksel tasarımı; günümüz yapılarındaki plan kurgusu ve
teknolojisindeki değişim ve gelişimi dikkate alarak, projenin uygulama sonrası
kullanım kolaylıkları sağlamak adına modernize etmeyi uygun gördük. Çünkü Artvin
Evi bütünselliği içinde, daha geniş mekânsal çalışmayla, çeşitli etkinlik
alanları ile birlikte eğlence bölümleri yanında, dinlenme ve kültürel odaklı
aktivite/etkinlik alanlarını esas almamız, iç mekândaki geleneksel planın
modernize edilmesini beraberinde getirdi. Bundandır ki geleneksel mimari konumu
dış cephede görsellemenin daha doğru olacağını düşündük.”