Atina Baştan Yaratıldı...



Yunanistan'ın bugüne kadar düzenlediği en büyük organizasyon olan Yaz Olimpiyatları'na ev sahipliği yapacak olan Atina, son 4 yılda yaşama geçirilen altyapı projeleriyle adeta kabuk değiştirdi.

Tarihin en pahalı olimpiyatlarını düzenleme unvanını yaklaşık 6 milyar euroya ulaştığı bildirilen harcamayla kazanan Atina 2004 için hazırlanan başkent ve çevresindeki en çarpıcı değişiklik, ulaşımın düzenlenmesine yönelik altyapı projeleri alanında yapıldı. Olimpiyat müsabakaları için başkent ve çevresine inşa edilen ya da yeniden düzenlenen 36 tesisin yanı sıra olimpiyat köyü, basın merkezi ve uluslararası yayın merkezi inşa edildi.

Atina çevresine 120 kilometrelik çevre yolu yapıldı, 90 kilometrelik kent içi ve dışı yol rehabilite edildi, 40 köprü ve yaya geçidi yapıldı, parklar ve meydanlar düzenlendi ve Atina metrosuna 7,7 kilometrelik yeni bir bölüm eklendi. Kent merkezini olimpiyat tesislerinin yaklaşık yarısının bulunduğu güney banliyölere bağlayan 26 kilometre uzunluğunda bir tramvay hattı inşa edildi. Ayrıca Atina Elefterios Venizelos havaalanını kente bağlayan 40 kilometrelik hafif raylı sistem yapıldı. Hizmete giren büyük projelerden birisi de Atina'yı yaklaşık 80 kilometre güneyindeki Korint'e bağlayan otoyol üzerinde yapılan 4 kilometre uzunluğundaki 3 şeritli karayolu tüneli oldu.

ULAŞIM DÜZENLEMELERİ

Atina ve çevresine dağılmış olimpiyat köyü, olimpiyat stadı ve müsabakaların yapılacağı diğer salon, pist ve tesisler arasında ulaşımda sorun olmaması için bu ayın başı itibarıyla yürürlüğe giren olağanüstü önlemler alındı. Olimpiyat tesislerini birbirlerine bağlayan ana arterler üzerinde yalnızca özel izin kartı taşıyan araçlara özel bir ''Olimpiyat şeridi'' oluşturuldu ve bu şeride izinsiz girmenin cezasının 160 euro olduğu ilan edildi. Olimpiyat bölgesi olarak belirlenen alanların etrafındaki bölgelere sürekli park yasağı getirildi ve başkent halkına oyunlar süresince araçlarını kullanmaktan mümkün olduğu kadar kaçınmaları çağrısında bulunuldu. Oyunlarda yarışacak atletler ve görev yapacak kişiler için 1284 otobüs ve 3359 otomobil ayrıldı. Bu araçların olimpiyat tesisleri arasında ortalama 60 kilometre hızla seyredebilmeleri için önlemler alındı. Yetkililer, mevcut önlemlerle 9 gün sonra başlayacak olimpiyatlara kadar ulaşımın arzu edilir biçimde sağlanıp sağlanamayacağının test edileceğini, alınacak sonuçlara göre, trafiğe ilişkin yeni kısıtlamaların getirilebileceğini açıkladılar. Olimpiyatları izlemeye gelecekler içinse özel izin belgesi taşıyan 10 bin taksi ayrıldı. Söz konusu taksilerin sürücüleri, oyunlar süresince verecekleri hizmetin kalitesinin yüksek olmasını sağlamaya yönelik seminerlerle eğitildi.