1. CSAAR Uluslararası Konferansı

19. yüzyılın başlangıcından beri tasarım stüdyosu, mimarlık eğitiminin belkemiğini oluşturan bir birim olmuştur. Epistemolojik, akademik ve profesyonel alanlardaki kapsamlı değişimler bile geleneksel mimari tasarım stüdyosunu ciddi boyutlarda değişime uğratmamıştır.

Beaux-Arts ve Bauhaus eğitim modellerinden referansla oluşmuş olan geleneksel mimarlık eğitimi ve geleneksel mimari tasarım stüdyo kavramı, zaman içinde büyük oranda eleştiri almasına rağmen akademik ve profesyonel kesimlerce pek dikkate alınmadığından ciddi bir dönüşüm geçirmemiştir.

Ancak son dönemlerde mimarlık pratiğini de etkisi altına alan yeni bilgi ağları, teknolojik ve ekonomik gelişmeler ve dijital ortamın getirileri artık mimari stüdyo kültürüne değişik bakış açıları üretmeyi mecbur kılmıştır. E-stüdyo, yazısız stüdyo, sanal tasarım stüdyosu gibi kavramların da ortaya çıkışıyla, geleneksel mimari stüdyo kavramı teorik ve kavramsal yapısını tekrardan düşünmek ve oluşturmak zorunda kalmıştır.

“Mimari Tasarım Eğitiminde Değişen Eğilimler” teması çerçevesinde gelişecek olan konferansın amacı, bütün bu koşullar dahilinde mimari tasarım stüdyosu kavramını ve olası rollerini ve mimarlık eğitimini yeniden düşünebilmek için bir tartışma platformu yaratmak.

Rabat Ulusal Mimarlık Okulu ve Arabistan Mimarlık Araştırmaları Merkezi ortaklığında düzenlenen konferans, özellikle Akdeniz kıyısı çevresindeki okullar arasında bir birliktelik ve iletişim ağı kurmayı, yerel verileri değerlendirerek tartışmayı amaçlıyor.

Konferansta tartışılacak konular; Tasarım Stüdyo Pedagojisi, Dijital Teknoloji ve Mimarlık Eğitimi, Alternatif Müfredat Programları olarak 3 ana başlık altında toplanıyor.

Konferans Takvimi:
Kabul Edilen Bildirilerin Açıklanması : 30 Mayıs 2006
Bildirilerin Son Hallerinin Teslim Tarihi : 30 Temmuz 2006