AVM'ler Temmuz'da 2009'un En Yüksek Cirolarını Gerçekleştirdi



Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortak proje olarak oluşturulan  AVM Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı.  Sonuçlara göre, 2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine Temmuz ayında ulaşıldı. Ciro endeksi geçen yılın Temmuz  ayına göre yüzde 8,  bu yılın Haziran ayına göre yüzde 1 arttı. 

Tüketici güveni artıyor

AYD Başkanı Hakan Kodal, Temmuz ayı sonuçlarını şu şekilde değerlendirdi: “Ocak 2008’den bu yana (son 19 ayda) Aralık 2008 dışında en yüksek cirolara Temmuz 2009’da ulaşıldı. Üstelik Temmuz 2009’da gerçekleşen indirim oranlarının Aralık 2008’e göre çok daha düşük olduğunu da göz önüne alırsak, cirodaki düzelmelerin nedeninin tüketicinin güven artışı olduğunu söyleyebiliriz.  Bu veriler krizden çıkışı teyit eder niteliktedir”. 



Krizden çıkış İstanbul’dan başladı

Akademetre CEO’su Dr. Halil İbrahim Zeytin ise ciro endeksi verilerindeki artışın ağırlıklı olarak İstanbul’daki AVM’lerin cirolarında gerçekleşen artıştan kaynaklandığını belirterek, “Bu verilere göre krizden çıkış İstanbul’dan başladı” dedi.



Temmuz ayında AVM’ler ağırlıklı olarak hafta içi ziyaret edildi

AVM’lerde metrekare başına düşen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı ayına göre değişmedi. Bu yılın Haziran verilerine göre ise yüzde 3 oranında bir artış gösterdi. Ziyaretçi sayılarının hafta içi ve hafta sonu dağılımları incelendiğinde ise mevsimsel etkilenmeler dolayısı ile AVM’lerin ağırlıklı olarak hafta içinde ziyaret edildiği ortaya çıktı. Elde edilen bu sonuç yaz aylarında alışverişin hafta içi gerçekleştirildiğini, haftasonu ise eğlence amaçlı ziyaretler olduğunu gösterdi. Eskiden AVM’lerde alışveriş daha çok haftasonu yapılıyordu.