Avrupa'yla Yarışıyor

İncelemeye gelen Norveçlilerin, "Böyle güvenli ve temiz bir yer görmedik" dedikleri İzmir Metrosu büyük başarıya daha imza atarak kalitesini belgeledi
Üstün teknolojisi ve 11.6 kilometrelik kısa mesafede taşıdığı yolcu sayısı ile Japonları kendisine hayran bırakan İzmir Metrosu, güvenlik ve temizliğiyle de kıskandırıyor. Her gün 90 bin İzmirliye kusursuz hizmet veren İzmir Metrosu gerek metro vagonlarında gerekse istasyonların temizliği ile Avrupa ülkelerindeki metro işletmeleriyle yarışıyor.

Taviz verilmiyor
Metroyu, 'Nasıl koruyup düzenli kılabiliriz' diye yoğun çaba sarfettiklerini belirten Araçlar Müdürü Kurtuluş Özkaba, "Koyduğumuz kurallardan taviz vermeden yoğun bir gayret içine girdik. O nedenle diğer alanlarda olduğu gibi temizlik konusunda da profesyonel bir firma ile çalışıp İzmirlilere en iyi hizmeti vermeyi uygun gördük. İstasyon ve metro dizilerimizin temizliğini yapan firma dünya standartlarında kalite, çevre, emniyet yönetim sistemleri belgesi veren Norveç DNV firmasından geçtiğimiz günlerde ISO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi aldı. İzmirlilerin de katkılarıyla taşımacılıkta olduğu gibi temizlikte de kaliteyi yakalamış durumdayız" diye konuştu.

İzmirliler sahip çıkıyor
İstasyon Müdürü Enver Bayar da metronun temizliğini üstlenen firmanın, Norveçli DNV (Det Norske Verıtas) klasman kuruluşundan ISO 9001:2000 belgesi almaya hak kazandığını hatırlattı. Bayar, şunları söyledi
"Verdiğimiz üstün hizmet nedeniyle insanlar temiz buldukları metro istasyon ve vagonlarını açıkçası kirletmeye kıyamıyor. Hizmet vermeye başladığımız 2000 yılından bu yana hizmet verdiğimiz 45 vagonda sadece 3 koltuk değiştirdik. Yedek koltuk stoğumuz ilk günkü gibi duruyor. İzmirliler metrolarına sahip çıkıp korudukları için böyle bir sorunla karşılaşmıyoruz."

Çıta hep yükseliyor
Araçların her gün tepeden tırnağa temizlendiğini belirten yetkililer, "Metronun vitrininin vagonlardan başlayıp istasyonlarda bittiğine inanıyoruz. İşe başlarken yönetimin talepleri doğrultusunda çıtayı yüksek tuttuk. Her geçen gün daha da yükseltmek için çaba sarfediyoruz." dedi.

Milano Metrosu ilkinde alamadı
Aynı belge için müracat eden Milano Metrosu'na bu belgenin ilk başvurusunda verilmediğini belirten yetkililer, "Norveç, dünya çapında etkili bir belge olan SO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi'ni, İzmir Metrosu için hemen verdi. Bu, metroyu bugünlere getiren Büyükşehir Belediyesi kadar, kendi malı gibi kullanan İzmirlilerin de büyük başarısıdır" diye konuştular.
İzmir Metrosu"nu inceleyen Norveç yetkililerinin, "Böyle temiz ve emniyetli bir yer görmedik" dedikleri ifade edildi.