Ayaş Tüneli'ni Dava Endişesi Koruyor

Yatırım programına 1976 yılında giren, ancak yıllardır bir türlü bitirilemeyen Ayaş Tünelinin de içinde bulunduğu Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesinin büyük bölümü, yatırım programından çıkarıldı.

Ankara İstanbul arasında ’Sürat Demiryolu Projesi’ adı altında 31 yıl önce yatırım programına alınan projenin büyük bölümü yatırım programından çıkarıldı. Ancak 2006 yılı itibariyle 7 milyar 59 milyon YTL olan proje tutarının, 673 milyon YTL’ye kadar inmesine karşın, Ayaş Tünelinin içinde olduğu bölüm ise yine Programda kaldı. Artık yapılmasından bir anlamda vazgeçilen projenin 2006 yılı proje tutarı 7 milyar 59 milyon YTL düzeyinde hesaplanıyordu ve 2006 yılına kadar yapılan tahmini harcama ise 920 milyon YTL’yi buluyordu.

Dava endişesi
İhaleli işlerin programdan çıkarılmasının dava konusu olacağı gerekçesiyle Ayaş Tünelinin de içinde bulunduğu kısım yine Yatırım Programı içinde kalırken, 2. ve 5. kısım inşaatları 2007 Yılı Yatırım Programından çıkarıldı. Çayırhan-Sincan arasında yapılacak bölümlerden oluşan 2. ve 5. kısımların yanı sıra Çayırhan-İstanbul altyapı inşaatı da program dışında kaldı. Elektirifikasyon, istasyonlar ve diğer sanat yapılarının yer aldığı üst yapı inşaatı da program dışında kalan başka bir bölüm oldu.

Kırpılan proje
Şimdiye kadar ihale edilmeyen 2. ve 5. kısım inşaatlarının çıkarılmasıyla birlikte Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesinin tutarı da 6,4 milyar YTL’ye yakın azalmış oldu. Bu da toplam yatırım tamamlama süresinin 0,3 azalmasına neden oldu. Nitekim, şu anda 5,8 yıl olan ortalama yatırım tamamlanma süresi Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesinin Yatırım Programında kalması durumunda yaklaşık olarak 6,1 yıl seviyesinde olacaktı.