Ayşe Erkmen' in Son İşi Sırılsıklam (durchnässt) Schirn Sanat Merkezinin Çehresini Değiştirdi



Çalışmalarını Almanya ve Türkiye'de sürdüren Ayşe Erkmen'in son işi durchnässt, 15-31 Ekim tarihleri arasında Almanya'nın önde gelen sanat merkezlerinden Schirn Kunsthall binasının ana giriş holünde yer aldı.

Binanın dış mekanını da sanatsal kullanıma açan alanda daha önce Carsten Nicolai, Elmgreen & Dragset, Jeppe Hein, Olafur Eliasson, James Lee Byars ve Costa Vece gibi sanatçıların da işleri sergilenmişti.

İzleyiciyle fiziksel etkileşime giren eserler tasarlayan Erkmen, Schirn Sanat Merkezi'nin girişinde yer alan çevresi beton sütunlarla çevrili daire biçimindeki alanı her şeyi birarada ve tek bakışta gören bir sahne alanı olarak kurguladı. Sanatçı taş zeminden oluşan son derece steril bir mekanı; kirli su, kum ve çamurla doldurarak gelişigüzel dağıtılmış adacıkların olduğu doğal bir araziye çevirdi. Sahne olarak tasarladığı mekanda; koreografisi ziyaretçilerin ayak izleriyle şekillenen bir oyun alanı düşleyen Erkmen, binaya girip çıkanların üzerinde yürüyerek her defasında değiştirdiği interaktif bir heykel yarattı.

Ayşe Erkmen; 1997'deki Münster Heykel Projesi, 2001'de Frankfurt Main nehri için yaptığı Shipped Ships, 2004 yılı içinde gerçekleştirdiği Bis August ve Abteiberg Müzesi için tasarladığı Bound to işleri ve İstanbul, Sao Paulo, Montreal, Kwangju ve Berlin bienallerindeki çalışmalarıyla günümüzün en önemli çağdaş sanatçıları arasında sayılıyor.