Bakan Uraloğlu: Kocaeli'de Çöken Binanın Metroyla İlgisi Yok

(Fotoğraf: DHA)

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın 2026 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2024 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi'ni görüşmek üzere AK Parti Samsun Milletvekili Mehmet Muş başkanlığında toplandı. CHP milletvekilleri, toplantıya, Kocaeli'nin Gebze ilçesinde çöken 7 katlı binanın görselleriyle katıldı. CHP'li milletvekilleri, tokalaşmak için grup sıralarına gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na, Bakanlığın çöken binayla ilgili 20 gündür açıklama yapmadığını söyledi. Bakan Uraloğlu, "Metroyla hiçbir ilgisi yok, bu kadar net söyleyeyim size. Hiçbir deformasyon yok, çatlak yok, hiçbir şey yok" ifadelerini kullandı.

Ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bütçeyle ilgili sunum yaptı. Bakanlığın Türkiye'nin her tarafına ulaşan güçlü bir yapıya sahip olduğunu ve halihazırda ülke genelinde 2 bin 3 şantiyede çalışmaların sürdüğünü söyleyen Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı'ndan bahsederek, "Bu plan sadece bugünün değil, 2053 hedeflerimizin yol haritasıdır. Bu planla tüm ulaşım modlarını bir bütün olarak ele alıyoruz. Verimliliği, çevreyi ve güvenliği merkeze alan bir sistem kuruyoruz. Vizyonumuz 'Türkiye Yüzyılı'nda insan ve çevre odaklı, akıllı ve güvenli entegre ulaştırma sistemleri ve hızlı iletişim ağlarıyla dünyada öncü olmaktır. Yatırımlarımız; üretim maliyetlerini düşürmekte, istihdamı artırmakta ve seyahat süresini azaltmaktadır. Bölgesel kalkınmayı destekleyen bu projeler, karbon emisyonlarını da önemli ölçüde azaltmaktadır. Son 23 yılda ulaştırma alanında 300 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımlar, yılda ortalama 1 milyonu aşkın kişiye istihdam etkisi oluşturmaktadır. Yatırım programında bulunan 2 bin 171 projenin toplam bedeli 5,2 trilyon liradır" diye konuştu.

Reklam Goruntulenme Bolumu

'Kalkınma Yolu, 63 bin istihdam katkısı sağlayacak'
2025 yılında yatırımlar için toplam 488 milyar lira ödenek ayrıldığını ifade eden Bakan Uraloğlu, 2026 yılı bütçesinde demir yolu yatırım payının yüzde 53, kara yolu yatırım payının ise yüzde 39 olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, "Bu denge, demir yolunun yolcu ve yük taşımacılığındaki payını artırma hedefimizin yansımasıdır. Ülkemizde yük ve yolcu taşımalarının yüzde 91’i kara yoluyla yapılmaktadır. Demir yolunun payını artırmak enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirlik açısından önceliğimizdir. Ülkemiz, kıtaları buluşturan stratejik bir noktada yer almaktadır. 4 saatlik uçuş mesafesiyle, 1,5 milyar insanın yaşadığı ve 55 trilyon doları aşan ekonomiye sahip 67 ülkeye erişim sağlanabilmektedir. Orta Koridor, Asya’dan Avrupa’ya uzanan en kısa ve güvenli ticaret yoludur. Deniz yoluyla 45 güne kadar süren taşımalar, Türkiye üzerinden demir yoluyla 18 günde tamamlanmaktadır. Orta Koridor üzerinden demir yolu ile Çin’den gelen yükleri, Marmaray üzerinden Avrupa’ya ulaştırıyoruz. Türkiye’nin Orta Koridor demir yolu ağı, Kars-Iğdır-Dilucu hattının tamamlanmasıyla iki farklı kapıdan ülkemize bağlanacak. Koridora limanlarımızı ve lojistik merkezlerimizi entegre ediyoruz. Basra Körfezi’nden Avrupa’ya uzanan Kalkınma Yolu’nun Türkiye kesimi, kara yolu ve demir yoluyla kıtalar arası ticaretin omurgasını oluşturuyor; 24 milyar dolarlık yatırım, ülkemize 50 milyar dolar üretim ve 63 bin istihdam katkısı sağlayacak" dedi.