1 Milyar Avroluk İsraf İddası!

Tüp geçit inşaatında ilk tüplerin sonbaharda Boğaz’a konulması için hazırlıklar yapılırken, tüpgeçişe “bir milyar Avro israf” iddiası geldi.

Sadece otolara mahsus birinci tüpgeçişin güneyinde daha uzun ikinci bir tüpgeçiş yapılmasına karar verilmesinin anlamsız olduğunu dile getiren kentbilimciler, iki ayrı tüp geçiş yerine çok amaçlı tek tüp geçiş yapılabileceğine dikkat çekiyorlar. Tüpgeçiş baştan çok amaçlı yapılsaydı maliyetin sadece yüzde 10-20 daha yüksek olacağını söyleyen kentbilimciler, şimdi ikinci bir tüpgeçiş için en az 1 milyar Avro’nun harcanacağının altını çiziyorlar.

Uzmanlar, “Lastik tekerlekli araçlarla trenler teknik nedenlerle aynı sistemde olamıyor, onun için ayrı ayrı yapıyoruz” söylemini gerçekçi bulmuyor. Kopenhag’la Malmö’yü deniz üzerinden bağlayan 17 kilometrelik Oresund geçişine dikkat çeken bilimadamları, oradaki denizaltı tünelde hem trenlerin hem de araçların aynı sistemde içerisinde yer aldığını vurguluyorlar.