Sincan-Kayaş arasındaki banliyö hattını metro standardına yükseltmeyi
amaçlayan BAŞKENTRAY projesi için TCDD Genel Müdürlüğü, Devlet
Planlama Teşkilatı'na (DPT) bu ay sonuna kadar projenin fizibilite raporunu
gönderecek. Fizibilite raporunun onaylanmasının ardından Şubat ayı içinde
BAŞKENTRAY Projesi için yapım ihalesine çıkmayı planlayan TCDD Genel Müdürlüğü,
ihale ilanından iki ay sonra mali teklifleri almayı ve yıl sonuna kadar projenin
yapım işlerine başlamayı
hedefliyor.
TCDD
Genel Müdürlüğü, BAŞKENTRAY Projesi'nin yapımının bir yılda tamamlanmasını ve bu
kapsamda Sincan-Kayaş arasındaki 36 kilometre uzunluğundaki demiryolunda tüm
raylar, peronlar ve istasyonların yenilenmesini planlıyor. Yapım süresi boyunca
Sincan-Kayaş arasında banliyö trenleri
çalıştırılamayacak.
Hat sayısı artırılacak
BAŞKENTRAY Projesi, Sincan-Kayaş arasındaki günlük taşıma kapasitesini 100
bin yolcuya yükseltecek ve konforlu bir yolculuk imkanı sunacak. Proje ile
Ankara-Sincan arasında üç, Ankara-Kayaş arasında ise iki hat olan demiryolu
yeniden inşa edilecek ve Ankara-Behiçbey arasındaki dört hat altı hatta,
Behiçbey-Sincan arasındaki üç hat beş hatta, Ankara-Kayaş arasındaki iki hat ise
dört hatta çıkarılacak. Yapılan hatlardan ikisi yüksek hızlı tren
taşımacılığında, ikisi ise metro standardındaki banliyö taşımacılığında hizmet
verecek.
''Akıllı'' trenler
BAŞKENTRAY Projesi kapsamında kullanılması planlanan yeni elektrikli tren
setlerinin yedisi Güney Kore'de, 25'i Türkiye'de üretilecek. Yapımı tamamlanan
ve Türkiye'ye getirilen üç tren setinin sertifikalandırılması için gereken
testler tamamlandı.
Yeni
tren setlerinde uçaklardaki gibi karakutuların yanı sıra elektronik güvenlik
sistemleri ve engelli vatandaşlar için hazırlanmış özel bölümler bulunuyor.
Akıllı trenler, 170 koltuk, üç tekerlekli sandalye bölümü ve 574 ayakta yolcu
olmak üzere toplam 747 kişiyi
taşıyabiliyor.
Aralarında
geçiş imkanı bulunan üçer vagondan oluşan trenler her iki taraftan kumanda
edilebiliyor. Her yanında kameralar bulunan yeni trenlerde ''kapalı devre
televizyon sistemi'' yer alıyor. Dahili telefon, klima, otomatik kapı, anons ve
görsel yayın sistemi gibi teknik özellikleri barındıran akıllı trenlerde her üç
vagonun ön kısmında elektronik yolcu bilgilendirme panoları bulunuyor.
(AA)