Demiryolları da Çalışmayı Durdurdu



İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin "Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi" kapsamında 3 kilometrelik Karşıyaka Tünelleri ve 4 istasyon için açtığı ihalede çıkan pürüz, Devlet Demiryolları Bölge Müdürlüğü'nün de elini kolunu bağladı. Ceylan İnşaat'ın itirazı nedeniyle yaşanan gecikme, Demiryolları'nın planlarını da alt üst etti. Tünel inşaatı sırasında trenlerin kente giriş-çıkışlarını durdurup, yeni bir sefer programı düzenleyecek olan TCDD, bu durumda beklemeye çekildi. İhalenin tamamlanmasının ardından inşaat için Büyükşehir'e yer teslimi yapacaklarını belirten TCDD Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, "İnşaat süresince, yük ve yolcu trenlerine Menemen ile Torbalı'da son durak yaptıracağız. Umarız çıkan pürüz, kısa sürede çözülür ve proje bir an önce hayata geçer" dedi.

Trenler giremeyecek
Protokol uyarınca Belediye'nin, Karşıyaka tünelleri ve 4 istasyon inşaatına başlamasını izleyen 2 aylık süreçte 1.7 kilometrelik Şirinyer Tüneli'nin de ihalesini yapmak zorunda olduğunu belirten Eriş, "İnşaatların başlamasının ardından hat, tren trafiğine kapanacak. Bu nedenle merkezde çalışan personelin de Torbalı ve Menemen'e taşınması söz konusu" diye konuştu.
Önümüzdeki günlerde projeyle ilgili İzmir'de Devlet Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) ve TCDD Genel Müdür Yardımcıları'yla daire başkanlarının katılacağı bir toplantı yapılacağını belirten Eriş, bu toplantıda Karşıyaka ve Şirinyer'deki tünel inşaatları sırasında hangi tren seferlerinin durdurulacağını belirleyeceklerini bildirdi. Eriş, İzmir'e tren girişi durduğunda, yolcuları Torbalı ve Menemen'e taşımak için Büyükşehir'den otobüs talebinde bulunacak.

Manevra hattı
Hem Torbalı, hem de Menemen'de trenlerin dönüş için manevra yapmalarına olanak sağlayacak kuşak hattının yapımı için de kurum olarak girişimlerinin sürdüğünü belirten Eriş, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Belediye ile TCDD Genel Müdürlüğü'nün yüzde 50'şer ortaklıkla kuracakları şirket, bu hattı işletecek. Taslak sözleşmeler üzerinde çalışılıyor. İnşaat iki yıl süreceği için şirket konusunda acelemiz yok. Fakat demiryolu bağlantısını kapattığımızda en kısa zamanda açmamız lazım. Çünkü inşaat süresince Alsancak Limanı'nın demiryolu bağlantısı kesilecek."

Ceylan, itiraz etmişti
Karşıyaka tünelleri ve 4 istasyon ihalesine 12 firma katılmış, en düşük teklifi 43 milyon 975 bin YTL ile Ceylan İnşaat Ltd., en yüksek teklifi ise 71 milyon 294 YTL ile Ece Tur-Mustafa Özcan A.Ş. ortak girişimi vermişti. Ceylan İnşaat, dosyasındaki eksiklik nedeniyle değerlendirme dışı bırakıldı. Büyükşehir, Ceylan İnşaat'ın yerine ihalede ikinci en düşük teklifi 48 milyon 880 bin YTL ile veren Hiperbol İnşaat Ltrd.-Farsel İnşaat-Yertaş İnşaat Ltd.'ye vermek istedi. Ancak, bu durumda itiraz hakkını kullanan Ceylan İnşaat, Büyükşehir'deki itiraz sürecinden sonuç alamayınca konuyu Kamu İhale Kurumu'na (KİK) götürdü. Bu itiraz nedeniyle inşaatın başlaması 4 az gecikirken, projenin bitmesi de 2008'e kaldı.