Bayraktar Kardeşler İnşaat, geçen yıl
İstanbul'da açtığı Viaport Outlet Alışveriş Merkezi'nin
ardından ikinci alışveriş merkezi yatırımını Ankara'da hayata
geçiriyor. Yaklaşık 50 milyon euroya malolacak Ankara Vialife Fashion
Outlet Merkezi'nin önümüzdeki aylarda açılması bekleniyor. Merkezde bin
kişiye istihdam sağlanacak. Ankara Söğütözü'nde Bayraktar
İnşaat'ın iş kuleleri Via Towers'ın altında yer alacak merkezin
konseptinin Ankara'da tek olacağını belirten Viaport Genel Koordinatörü
Muzaffer Gülöz, "İnsanların 'bir alışveriş merkezi daha mı'
demeyecekleri bir konsept için çalışıyoruz. Şu anda kiralamaların yüzde 80'i
bitmiş durumda" dedi.
Viaport'un ardından herkesin kendilerinden İstanbul'da bir yatırım daha
beklediğini ancak Ankara'ya öncelik verdiklerini anlatan Güloz, Viaport'u bir
zincir haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi. Güloz, "Yeni bir yatırım için
2009'u herkes gibi gözlemliyoruz. Elimizdeki yatırımları tamamlamaya
çalışıyoruz. Perakende sektöründen Viaport'un devamı için ciddi bir talep var.
Özellikle İstanbul Avrupa yakasında kesinlikle olmak istiyoruz. Şu anda
belirlenen bir yer yok ancak fırsat çıkarsa mutlaka değerlendireceğiz. Ayrıca
İzmir ve Antalya'da da alışveriş merkezi yatırımı hedefliyoruz" diye
konuştu.
Outlete dönenlere uyarı
Güloz, artık alışveriş merkezi yatırımlarının hep çok fazla olduğundan
şikayet edildiğini, ancak lokasyon ve planlama yanlışı dışında sektörde bir
sorun olmadığını vurguladı. Türkiye'nin outlet merkezi olmaya oynadıklarını
kaydeden Güloz, birçok alışveriş merkezinin de başarısız olunca outlet'e
döndüğünü, ama bunun da başarıyı getirmesinin mümkün olmayacağını söyledi.
İstanbul Kurtköy'de bulunan Viaport'un gerek ziyaretçi sayısı gerekse
mağazaların yaptığı ciro olarak rekorlar kırdığını dile getiren Güloz, şunları
söyledi: "Merkezdeki eczane bile cirosuyla rekor kırdı. Kiracılarımızın yüzde
60'ı ciroda kendi mağazaları içinde ilk 5'in içinde. Elbette ki global krizin de
tüketiciyi hesaplı ürüne yönlendirdiği bir gerçek. Outletler kriz döneminde daha
da büyüyor. Ancak bu bir etken olabilir ama tek neden değil. Biz tamamen outlet
konsepti yapıyoruz. Tarzımız çok farklı. Hedefe kitlenerek yola çıktık.
Başarının altında da bu var."
Şehir içinde arazi bedellerinin astronomik bir düzeyde olduğunu kaydeden
Güloz, "Ancak bizim lokasyonumuz çok iyi. Geniş bir açık alan sağlıyoruz.
İnsanlar burada ferahlık hissediyor. Marka karması da çok tuttu. İnsanların
alışverişin yanısıra vakit geçirmesini sağlayacak, eğlenceyi öne çıkaran bir
mekan yarattık. Şu anda yüzde 100 doluyuz. Sırada bekleyen birçok marka var.
Türkiye'ye gelmeyi planlayan yeni markalar da bulunuyor. Birçok markayla
görüşüyoruz" dedi.
Viaport'un yanında 5 yıldızlı otel ve fuar merkezi inşaatının da devam
ettiğini anlatan Güloz, toplam 130 milyon euroya mal olacak tüm yatırımın yıl
sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini söyledi.
100 bin
Arap turist alışverişe gelecek
* Viaport Alışveriş Merkezi'ni, 15 Ağustos 2008-15 Şubat 2009 tarihleri
arasında 7.5 milyon kişi ziyaret etti. * Merkezde yaklaşık 3 bin kişiye
istihdam sağlanıyor. Otel ve kongre merkezi faaliyete geçince rakam 4 bine
çıkacak. * Aylık 1.5 milyon ziyaretçi hedefi var. * Alışveriş merkezi,
fuar alanı ve kongre merkezi toplam yatırımı 130 milyon euroya ulaşacak. *
Merkezden Sabiha Gökçen Havaalanı'na taksi servisi yapılıyor. *
Bulgaristan'dan alışveriş için gelen müşteriler var. * Önümüzdeki dönemde 100
binin üzerinde Arap turist getirilecek. * Otelin devreye girmesiyle
yurtdışından alışveriş için gelen turistler için 3 günlük charter'lar
düzenlenecek. * Merkez, Osmanlı, Selçuklu ve Helen mimarisi özelliklerini
taşıyor. Ayasofya'ya rakip bir de kubbesi var. * Toplam 142 mağaza
var.