Rotterdam'ın ardından Avrupa'nın ikinci büyük limanı
olan Anvers, 10 bin kilometrelik demiryoluyla Çin'e
bağlandı. Almanya, Polonya, Ukrayna, Rusya ve Moğolistan
üzerinden Çin'in iç kesimindeki Çongçing kentini bağlayacak
demiryolu ağının Anvers'i Çin ile ticarette önemli bir merkez haline
getireceği belirtildi.
Anvers Liman İdaresi Başkanı Marc Van Peel, Çin'den denizyoluyla 40 gün olan
nakliye süresini 20-25 güne düşürerek, demiryolunun AB kısmının İsviçreli
nakliyat şirketi Hupac, Ukrayna, Rusya-Moğolistan kısmının Rus demiryolu
işletmecisi Russkaya Troyka ve Çin kısmının Eurasia Good Transport tarafından
işletileceğini belirtti.
Van Peel, deniz taşımacılığından daha maliyetli olacak demiryoluyla
genellikle elektronik ve kimyasal ürünlerin taşınacağını ve bu sektörler için
teslim süresinin kısalmasının maliyet artışından daha önemli olduğunu
anlattı.
Anvers Limanı yöneticileri, kargo gemileriyle rekabet etmeyecek olan
demiryolu taşmacılığında gümrüklerde gereksiz zaman kayıplarının önlenmesinin
önemini vurguladı.
Alman demiryolu işletmecisi Deutsche Bahn da yakın zamanda Duisburg ve Çin
arasında kargo treni test etmişti.