Berna Akıncı: "KONE Yenilikçi Bir Firma"




























Yapı 2006 Ankara Fuarı'nda YEM Yayın Standı'na konuk olan KONE Müşteri İlişkileri Yöneticisi Berna Akıncı'dan Fuar ve asansör sektöründeki gelişmelerle ilgili görüşlerini aldık. Yapı Ankara Fuarı'na 4 yıldır katıldıklarını hatırlatan Berna Akıncı, fuarların birebir iletişim kurmak için önemli olduğu görüşünde.

Berna Hanım KONE olarak İstanbul Fuarı'nın yanı sıra Ankara Fuarı'na da katılıyorsunuz. Ankara Fuarı'na katılmaktaki hedefiniz nedir?
İstanbul'un yanı sıra Ankara'da da büyük bir müşteri potansiyelimiz var. Türkiye'ye makine dairesiz asansörü ilk getiren biziz. Bunu daha da yaygınlaştırmak için bu fuara da katılıyoruz.

Ankara Fuarı'na her sene katılıyor musunuz?
Son dört senedir katılıyoruz.

Berna Akıncı

Fuara nasıl hazırlandınız? Ön plana çıkarmak istediğiniz yeni bir ürününüz var mı?
Yeni bir ürün değil gerçi ama makine dairesiz asansörümüzün motorunu getirdik, bu asansörün önemli yanı kaldırma hücresi. Onu sergiliyoruz, ön plana çıkarıyoruz. Bir de Ankara'daki müşterilerimizi burada ağırlamak istiyoruz. Yüzyüze konuşalım, kendi ürünlerimizi anlatalım istiyoruz. Ankara'da da yüksek bir potansiyel var. İstanbul'da olduğu gibi Ankara'da da, özellikle konut inşaatlarında yoğun bir artış var.

Gerçi henüz fuarın ilk günü ama, fuara ilgi nasıl sizce?
Geçen senelerle karşılaştırıldığında daha iyi. Biz müşterileri daha çok cuma öğleden sonra ve cumartesi- pazar bekliyoruz. Ama dolaşanlar, ilgi gösterenler, soranlar oldukça fazla. Her sene de daha iyiye gidiyor.


Asansör sektörünün son yıllardaki durumunu nasıl görüyorsunuz? KONE'nin pazardaki payı nasıl?
Türkiye'de zaten dört büyük asansör firması bulunuyor. KONE, Otis , Schindler ve Thyssen. Mitsubishi'yi de sayabiliriz. Ancak piyasada üç bin beş yüze yakın asansör firması var. Tabi bunların çoğu merdiven altı dediğimiz çantasını kapıp gelen asansörcüler. Bizim misyonumuz daha farklı, yabancı menşeyli bir firmayız. Özellikle konut sektöründe bir patlama yaşanıyor. Büyük projelerde, çok katlı binalarda. Bu ara bizim işlerimiz yoğunluk olarak bu yönde.

Ankara'da da konutlar mı ağırlıklı yoksa kamu yapıları mı?
Ankara'da da konutlar ağırlıklı. Ayrıca kamu yapılarının yanı sıra otel projeleri var. En son Tandoğan'daki EGO'nun binası müşterilerimiz arasında. Ankara bizim için iyi bir pazar.

KONE'nin Yapı 2006 Ankara Fuarı'ndaki standı.
YEM'in Yapı Fuarları'na düzenli olarak katılıyorsunuz. Bunun dışında YEM'in hangi ürünlerinden faydalanıyorsunuz?
Kataloğa katılıyoruz. www.yapi.com.tr'de etkinlikler bölümü sponsorluğumuz var. Ayrıca YEM ile "Sanal Şantiyeciler Müzesi" adıyla bir çalışmamız var, bu da sanıyorum Ocak ayında yayına girecek. Şu anda bizim için heyecan verici bir proje bu, çünkü daha önce yapılmamış bir şey. YEM'le işbirliği içinde çalışıyoruz ve ilgi göreceğine inanıyoruz. Şu anda gündemde bu proje var. Ama YEM'le katalogda çalışıyoruz, dergide çalışıyoruz, e-Katalog'da yer alıyoruz.

Bu fuarda tanıtılan bir yenilik var. Yapı Kataloğu "Yapı Ürün Kataloğu" ismiyle ürün bazlı ve her yıl yayınlanan bir ürün kataloğuna dönüşürken, e-Katalog ve fuar kataloğuyla entegre ediliyor. Siz bu değişime nasıl bakıyorsunuz?
Katalog elimizin altında bir rehber olacaktır. Olumlu buluyorum. Böyle yayınlar çok fazla yok. Olsa bile YEM gibi bir şirketin yapması çok daha farklı.

Kendi tanıtımlarınızda fuarlar ve katalog haricinde ne gibi mecraları kullanıyorsunuz?
Bizim bir 'newsletter'ımız var. Üç ayda bir yayınlıyoruz, üç bine yakın müşteri profilimiz var, onlara 'mailing' sistemiyle gönderiyoruz. Orada ürünlerimizi, yeni aldığımız işleri, sponsorluklarımızı tanıtıyoruz. Fuarda da dağıtıyoruz bunu. Böyle tanıtım maksatlı bir yayınımız var. Bunun dışında internet sitemiz var, KONE çok önem veriyor buna. Bir de önemli gördüğümüz olaylara sponsor oluyoruz.

Önümüzdeki dönemde KONE'nin hedefleri neler?
Bir Finlandiya firması olan KONE yenilikçi bir firma. Nokia'dan sonra Finlandiya'nın en büyük firması. Kendini yenileyen bir firma. Şu anda karşı ağırlığı olmayan asansörü çıkarıyor. Dolayısıyla sürekli bir evrim içindeyiz asansör sektöründe.

Türkiye'ye de gelecek mi, bu yeni asansör?
Gelecek. Bu da bir ilk olacak. Ecodisc dediğimiz bu ürüne paralel olarak yeni ürünler çıkacak.

KONE'nin Türkiye'deki Pazar payı yaklaşık ne kadar?
Türkiye'deki pazar payımız yüzde 10 civarında.


Röportaj: Sena Özfiliz
Fotoğraflar: Tufan Sağnak