Betek Grubu'ndan 30 Milyon Euro’luk Isı Yalıtımı Yatırımı



Betek Boya, inşasına 2008 başında başlanan 30 milyon Euro’luk yatırımını bu ay tamamlıyor. Isı yalıtımı alanında faaliyet gösterecek yeni tesis, Avrupa’nın en büyük ve modern üretim, lojistik  ve teknoloji üssü olacak. Four Seasons Hotel’de yapılan sohbet toplantısına Betek Boya ve Kimya Sanayi A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Gözde Akpınar Sezgin ve Genel Müdür Tayfun Küçükoğlu ev sahipliği yaptı.

Betek Boya’nın yatırımlarının yanısıra geleceğe ilişkin hedeflerinin de paylaşıldığı toplantıda konuşan Betek Boya Genel Müdürü Tayfun Küçükoğlu, Avrupa’nın en büyük ve modern boya tesisini 2004 yılında hizmete açmanın gururunu yaşadıklarını hatırlattı. Isı yalıtımı konusundaki faaliyetlerine 2001’de başladıklarını hatırlatan Küçükoğlu, şunları söyledi:

“Isı yalıtımı yatırımlarına kapsamlı ve planlı bir şekilde Capatect Dalmaçyalı programı ile Mayıs 2003’te pazara girerek başladık. Geçen 5 yıl içinde hızlı bir gelişim yaşayarak büyüdük. Şimdi ise ısı yalıtım sektöründeki heyecanımız artarak büyüyor. Yatırımı Ocak 2009’da tamamlanacak olan tesisimiz ile boya ve yalıtım sektörlerini konsolide eden emsalsiz bir yapıya ulaşıyoruz. Marka projesine paralel olarak farklı tüketici ihtiyaçlarına Capatect Dalmaçyalı, Expert, Alsecco, Alligator, Fawori ve Alsecco markalı ısı yalıtım sistemleri ile cevap veriyoruz.”

Isı yalıtımında 12 kat büyüme…

Isı yalıtımında kaplanan yüzey alanının 2008’de 2003 yılına göre 14 kat artış gösterdiğini ifade eden Küçükoğlu, Gebze’ye inşa ettikleri yeni tesisle birlikte Türkiye’nin yanı sıra Avrupa için de ısı yalıtımı konusunda önemli bir yatırımı hayata geçirdiklerini kaydetti. Betek Gebze Kampusu’nun 48 dönüm yeni arazi ile genişletilerek toplam 152 bin metrekareye çıkarıldığını belirten Küçükoğlu, “Gebze’de tamamlanacak olan 90 bin metrekare kapalı alana sahip tesiste senelik 380 bin ton kapasiteli kuru harç üretimi ile 540 bin metreküp kapasiteli EPS üretimi ve lojistik merkezi yer alacak. Tüm bu özellikleriyle yeni yatırımımız en son teknoloji ile donatılan tam otomasyonlu Avrupa’nın da en büyük ve en modern tesisi olacaktır” dedi.

 “Ülkemizin ihtiyaç duyduğu kapasite ve teknolojiyi cesaretle tesis ettik. Avrupa’nın en büyük ve modern üretim tesisi için 30 milyon Euro’luk yatırım yaptık” diyen Küçükoğlu, 2009 yılına ilişkin hedef ve beklentilerini de şöyle özetledi:

“2009 için genel beklentilerde pek çok kanaldan tedbirli ve temkinli olunması gerektiğine yönelik açıklamalar geliyor. Ancak özellikle küresel ısınma konusunda her geçen gün daha da artan bilinç seviyesi, fiyatları büyük oranda artan doğalgaz ve diğer enerji fiyatlarına paralel yalıtım ihtiyaçları da daha fazla hissedilecektir. Bu nedenlerden dolayı da ısı yalıtımı özellikli ürünlere talebin artacağını öngörüyoruz. Eğer kapasitemizin üzerinde bir talep gelirse de ek yatırımlar da yapmaya hazırız. Biz her zaman ülkemize ve geleceğine güvenerek ve inanarak hareket ediyor, yatırım yapıyor ve kazanıyoruz.”

‘Isı yalıtımında bilinçleniyoruz’

Isı yalıtımı konusunun gelişmiş ülkelerde 40 yıla varan bir geçmişe sahip olduğunun altını çizen Tayfun Küçükoğlu, “Gelişmiş ülkelerde binaların çoğu yalıtımlı. Ancak şimdi de mevcut yalıtım kalınlığının artırılması için çalışmalar yapılıyor. Bu çalışmalar yasalarla da destekleniyor. Bu destekler arasında faizsiz kredi, sübvansiyon ve vergi indirimleri yer alıyor” dedi. Türkiye’de ise ısı yalıtım konusunda bilinçlenmenin hızla geliştiğini, bu gelişimde önem verilen eğitim çalışmalarının öneminin büyük olduğunu kaydeden Küçükoğlu bu konudaki gelişmeleri şöyle değerlendirdi:

"Türkiye’de dış cephe ısı yalıtımı konusunda, 2006 yılına göre büyüme hızında azalma olmakla beraber, diğer yapı branşlarıyla karşılaştırıldığında önemli bir büyüme gerçekleştiğini söyleyebiliriz. 2007 yılında markalı ve toplama ısı yalıtım sistemleri toplamda 21 milyon m2 dış cephe üzerine uygulanmış. Bu, 2006'ya göre yüzde 16 oranında bir artışa işaret ediyor. Toplama sistemleri hesabın dışına çıkardığımızda markalı sitemlerin 11 milyon m2 ile bir önceki seneye göre yüzde 22 büyüdüğünü ve toplama sistemlerin her geçen sene giderek pazar payının küçüldüğünü görüyoruz. Sektörümüz ve ülkemiz açısından çok olumlu kabul edebileceğimiz bu durum ısı yalıtım sistemi üretici, satıcı ve uygulayıcılarının giderek daha da profesyonelleşen ve bir disiplin altına giren çalışmaları ile olumlu gelişimini sürdürecektir. Bina stokunun ancak %8-9'u yalıtılmış durumda."

Tasarruf için yalıtım şart

Türkiye’de ısınma amaçlı tüketilen toplam enerjinin yıllık 14 milyar dolar civarında olduğunu hatırlatan Küçükoğlu, enerjinin yüzde 75’inin de ithal edildiğini vurguladı. Türkiye’de mevcut binaların sadece yüzde 8-9’unda ısı yalıtımı olduğunu kaydeden Küçükoğlu şunları söyledi:

"Konutlara tüketilen enerjinin yüzde 85'i ısıtma-soğutma yüküne bağlı. Isının en çok kaybedildiği alanlar ise yalıtımsız cepheler. Sadece cephelerin yalıtılması ile ortalama yüzde 50 oranında tasarruf imkânı var. Isı yalıtımı uygulamaları kendini 2-5 yıl arasında amorti ediyor. Ödemeler uzun vadeye yayılırsa bütçeye de ek yük getirmemiş olur. Yakıt masrafından sağlanan tasarruf ile yalıtım maliyeti rahatlıkla karşılanabilir. Isı yalıtımı ayrıca konuta sağlamlık ve değer artışı kazandırırken konutu küften, nemden uzak tutarak sağlıklı yaşam alanları kazandırır. "

Doğalgaz faturaları yüzde 50–60 azalır

Hükümet programında 2008 yılını yalıtım ve enerji verimliliği yılı ilan edildiğini hatırlatan Küçükoğlu, Enerji Bakanlığı’nın da EN-VER Enerji Verimliliği projesini yürüttüğünü belirtti. Yalıtım ve enerji verimliliğinin gündemde tutulması ülkemize yıllık 7 milyar $ tasarruf, çevre korunması ve hızla gelişen istihdam yaratan yalıtım sektörü yaratacaktır.

Isı yalıtımı sektörünün gelişiminde tüketici ve uygulamacı bilinçlenmesinin kritik önemi!

Türkiye’nin enerjide yüzde 75’inin dışa bağımlı olduğunun altını çizen Tayfun Küçükoğlu, konutlardaki ısı yalıtımıyla yıllık 7 milyar dolarlık bir tasarrufun söz konusu olabileceğine işaret etti. “Bu nedenle Türkiye’deki yeni konutların ısı kayıplarına karşı yalıtılmasının milli davamız olmalıdır” diyen Küçükoğlu, şunları söyledi:

"Ancak yalıtımda yaygınlaşma sağlanırken, bu uygulamaların kalıcı ve yüksek performanslı olmalarını sağlamak da büyük önem taşıyor. Yaygınlaşma hızındaki artışın endişe verici tarafı da yetersiz ya da yanlış ürünlerin kontrolsüz uygulamalarla tüketicilere ulaştırılıyor olmasıdır. Bu sorun ancak istikrarlı ve sürekli eğitim seferberliği ile aşılabilir. Tüketici ve uygulamacıların bilinçlendirilmesi özellikle sektör gelişimini hak edilen şekilde hızlandıracaktır. Sektörün istikrarının ve gelişiminin sağlanması için çok önemli yatırımlar yapılması gerektiği açık. Yani sadece kendi gelişimimiz değil boya ve yalıtım sektörünün gelişimine yön verecek kendi içimizde dengeli bir sektör haline gelmemiz için tüketicinin güvenini kazanacak önemli faaliyetler yürütmeliyiz.  Betek Grubu olarak bizim bu alandaki önemli bir adımımız RMI Türkiye tesisimizdir. Bu tesisimizi çok önemsiyoruz. Hem boya hem de yalıtım teknolojisi için bölgemizin ihtiyaç duyduğu teknolojik gelişmeler burada tasarlanacak. RMI ile önemli teknolojik gelişmeler yapacağız. Bu her açıdan hem bizim hem de bölgemiz için bir şans. Biz bu işe hem ekonomik anlamda önemli bir bütçe harcıyoruz, hem de enerjimizin büyük bir bölümünü sektörümüzü geliştirmeye ayırıyoruz. RMI'da yapılan 3 milyon Euro'luk yatırım bir yana, yapılan organizasyon çok önemli. Tesisin genel müdürlüğünü Avrupa Isı Yalıtım ve Boya Standartları Başkanı Dr. Engin Bağda yürütüyor. Dolayısıyla önümüzdeki dönemde bunun faydalarını hep beraber göreceğiz."

Yalıtım ve Boya ustaları yetiştiriliyor

Betek Boya’nın sektörü büyütmek ve geliştirmek gibi bir misyonu olduğunun da altını çizen Küçükoğlu, her yıl yeni boya ustası eğitildiğini söyledi. Yeni ve modern eğitim merkezi ile her yıl tüm Türkiye'den 1.000’in üzerinde uygulama ustası eğitildiğini kaydeden Küçükoğlu şunları söyledi: “Eğitime katılanlar ve başarılı olan arkadaşlarımızı Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı sertifika ile belgelendiriyoruz.” 

Tüketimi artırmaya yönelik çok yönlü çalışmalar da yaptıklarını kaydeden Küçükoğlu, tüketici ihtiyaçları esas alınarak dağıtım kanalları ve satış stratejileri planladıklarını belirterek kredi kartı, senet gibi taksitli ödeme olanaklarını içerek kampanyalar düzenlediklerine de dikkat çekti.