Bir Beyhude Kavşak



Konunun uzmanlarının bile kent içi trafiğin rahatlamasına katkı koymayacağını vurguladığı, İzmir gündeminde uzun süre tartışılan Konak Köprülü Kavşağı, gelecek ay hizmete giriyor.

Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'nce 1997'de yapımına başlanan kavşak çalışmaları, 1998'de İzmir 1 No'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun bölgeyi SİT ilan etmesiyle durmuştu. 300 metre uzunluğundaki kavşağın önü, 2004 yılında SİT kararının kaldırılmasıyla yeniden açılmıştı.

İzmir Emniyet Müdürlüğü İl Trafik Şube Müdürü Süleyman Oğuz, projenin bu haliyle kent trafiğini rahatlatıcı etkisi olmayacağını söyledi. Oğuz, "Orası bir koridor görevi görüyor. Trafiğin kesişme noktası. Biz ışıksız bir çözüm önerdik ancak olmadı. Kavşağın trafiği çok rahatlatacağını düşünmüyoruz" dedi. Karayolları 2. Bölge Müdürü Erol Altun ise, bölgede sinyalizasyonsuz geçiş önerdiklerini, ancak bunun büyükşehir belediyesi tarafından kabul edilmediğini savundu.

Yerel yönetimse konuya "ulaşım bütünlüğü" açısından yaklaşıyor. Alanda yaklaşık 400 bin kişinin otobüs ­ metro ­ vapur gibi toplu ulaşım araçlarını kullandığına dikkat çekiyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kavşağın yararlı olup olmadığının, kentlinin kullanımına sunulduktan sonra belli olacağını söylüyor.

Kavşağın hizmete girmesiyle Alsancak yönünden gelen araçlar Varyant'a, Varyant yönünden gelen araçla da Üçkuyular'a doğru gidecek. Köprünün Varyant'a indiği noktadan Mithatpaşa Caddesi'ne dönüş verilecek. Aynı noktada Mithatpaşa Caddesi'nden gelen araçlar da Alsancak ve Varyant yönüne gidecek. Alsancak yönünden gelerek Konak'a dönüş yapmak isteyen araçlar için şu anda kullanılan kavşak kapatılacak. Araçlar bunun yerine, Sabancı Kültür Merkezi önünde oluşturulacak yeni düzenlemeyi kullanacak. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndan gelerek Varyant yönüne gidecek araçlar Sabancı Kültür Merkezi önündeki kavşaktan Mithatpaşa Caddesi'ne girerek Varyant'a ulaşacak. Bahribaba ve Mithaptaşa Caddesi başındaki otobüs durakları aynen korunacak.