Yapımı bir türlü tamamlanamayan Aliağa-Menderes
Hızlı Tren Hattı üzerinde bulunan 3 kilometre uzunluğundaki
Karşıyaka Tüneli ve yeraltındaki 3 istasyonun yapım işi, su
sorunu nedeniyle pahalıya mal oldu. Zemindeki su miktarının yüksek olması ve bu
durumun tünel çevresindeki 100'e yakın apartmanı tehdit etmesi, Büyükşehir
Belediyesi'ni zora soktu. Ancak belediye, pek çok denemenin ardından sıkıntıyı,
büyük barajlarda da uygulanan özel bir yöntemle aştı. Tünelle binalar arasında
kalan bölgedeki sulu zemine özel karışımlı, çabuk donabilen beton enjekte
edildi.
Maliyet arttı
Tünel inşaatında ortaya çıkan su sorunu, ek imalatlar yüzünden maliyetin de
artmasına sebep oldu. İhale bedeli olan 48 milyon TL, inşaatı tamamlamaya
yetmedi. Büyükşehir Belediyesi yüklenici firma Farsel-Hiperbol-Yertaş ortak
konsorsiyumu ile yaptığı sözleşmeyi tasfiye ederek kalan ince işler için tekrar
ihaleye çıkma kararı aldı. Geçtiğimiz yıl Aralık ayında gerçekleştirilen ihalede
en düşük teklifi 16 milyon 891 bin TL ile Yüzey Yapı Üretim Limited Şirketi
verdi. İhalede en yüksek teklif ise 29 milyon 486 bin TL ile Öztaş İnşaat'tan
geldi. İhalede ayrıca Borege İnşaat 17 milyon 814 bin 856 TL teklif verirken
Hiperbol İnşaat ise 23 milyon 300 bin TL teklif sundu. En düşük teklifi veren
ilk iki firma evraklarında eksiklik olduğu gerekçesiyle değerlendirme dışı
kalırken komisyon Hiperbol İnşaatın teklifinde karar kıldı.
Borege, Kamu İhale Kurumu'na (KİK) itirazda bulundu. KİK, itirazı haklı
buldu. Bunun üzerine komisyon, ihaleyi Borege'ye verdi. Bu kez Hiperpol, KİK'e
itirazda bulundu. Bu itiraz, işin bitme süresini uzattı. İki kez KİK'e giden
dosyayla ilgili itirazın, bu ay sonunda veya haziran başında karara bağlanacağı
tahmin ediliyor. 29 Aralık 2008'de gerçekleştirilen ikinci ihalenin kapsamının,
istasyon ve tünellerdeki ince işler olduğunu hatırlatan yetkililer,
istasyonlardaki yürüyen merdiven, engelli asansörü ve fayans döşeme gibi işlerin
de bu ihale kapsamında yapılacağını söyledi.
Fen Kurulu'na gönderilmişti
Daha önce de Belediye ile yüklenici Hiperbol-Yertaş-Farsel Ortak Konsorsiyumu
arasında inşaat sırasında yapılan ek harcamaların miktarı konusunda anlaşmazlık
çıkmıştı. Yüklenici firma, Büyükşehir Belediyesi'nin ödemeyi taahhüt ettiği
rakamdan yaklaşık 4 milyon TL daha fazla hesap çıkarınca, anlaşmazlık
Bayındırlık Bakanlığı'na taşınmıştı. Tutanak, Yüksek Fen Kurulu'na
gönderilmişti.