Perakendede hizmet standardını geliştirmeyi hedefleyen 'Perakende
Satış Okulu Programı'yla bu yıl sektördeki 200 bin satış elemanı eğitilecek.
Tezgâhtardan 'satış danışmanı'na geçmeyi amaçlayan program, canlı yayınla sekiz
şehre ulaşacak
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Alışveriş
Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Asemble Eğitim ve
Danışmanlık’la satış danışmanlarının hizmet standardını geliştirecek ‘Perakende
Satış Okulu Programı’nı hayata geçirdi. İlk eğitimin ardından düzenlenen basın
toplantısında konuşan BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, dernek çatısı
altında yer alan yaklaşık 500 markanın 170 bin kişiye istihdam sağladığını
söyledi.
Yılmaz, BMD’nin üzerinde çalıştığı pek çok projeden birini daha hayata
geçirdiklerini vurgulayarak, çalışanlara dünyada ilk kez Asemble tarafından
geliştirilen konseptle verilecek eğitim sayesinde sektörün çıtasını yükseltmeyi
hedeflediklerini söyledi. 2009 yılında toplam 24 milyar dolar ciro
gerçekleştirerek yüksek katma değerli marka ekonomisi yaratma hedefine
ulaştıklarına dikkat çeken Yılmaz, şöyle devam etti:
iPhone üzerinden eğitim
“2010 yılında çalışan sayımızı 200 bin kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Yüzde
80’i 30 yaşın altında olan sektörümüzün yüzde 13’ü ise üniversite mezunu.
Dünyada ilk kez aynı anda 3 bin satış danışmanına eğitim veriliyor. Bugün binler
sinema salonlarında satış eğitimi alırken, iPhone’un ardından Blackberry’nin de
kullanıma girmesiyle yüz binler bulundukları noktadan aynı eğitime erişebilecek.
Markaların cirosunun artması aynı zamanda prim esaslı çalışan satış
danışmanlarımızın gelirinin de yükselmesi anlamına geliyor. Özellikle
Anadolu’daki satış danışmanlarımızın kolay kolay edinemeyeceği bir eğitimi
teknolojinin imkânlarını da kullanarak sektörümüzle paylaşıyoruz. Bir başka
ifadeyle teknoloji perakendeyi uçuruyor.”
AMPD Başkanı Mehmet Nane ise projenin, organize perakende
sektörünün, çalışanına verdiği değerin ve uzun soluklu istihdam politikasının
bir yansıması olduğunu söyledi. Mehmet Nane, sektörde toplam 245 AVM ve 490 bin
kişinin istihdam edildiğini vurgulayarak, şunları söyledi:
“2015 yılı itibarıyla, Türkiye’deki toplam AVM sayısının 450’ye, toplam
organize perakende sektörü istihdamının ise 800 bin kişiye ulaşacağını
öngörüyoruz. Sektörün yatırımlarına paralel seyreden istihdam gelişimi, çalışan
eğitimlerinin önemini de ortaya koyuyor. Sektör kalifiye eleman ihtiyacını
karşılamak için kendi girişimlerini adım adım geliştiriyor. Perakende Satış
Okulu da bu alanda sektörün kendi inisiyatifiyle başlattığı önemli bir proje.
Çalışanlara yönelik bu tür mesleki gelişim okulları hem sektörün standartlarını
oluşturuyor hem de bunların günden güne gelişmesini sağlıyor. Her yıl bilgiler
yenileniyor ve son teknoloji kullanılarak, eğitime ulaşımı olan çalışan
sayısının artması sağlanıyor. Ayrıca yapmaktan gurur duyduğumuz bu ortak
projelerin artacağına, arttıkça da sektörde yaratılacak sinerjinin daha büyük
çaplı girişimlere ve yapısal dönüşümlere yol açacağına güveniyoruz.”
Sırada meslek liseleri var
BMD Eğitim Komitesi Başkanı Burak Çelet ise, canlı eğitim
sistemiyle, son derece düşük maliyetlerle çok geniş bir kitleye ulaşıldığını
söyledi. Sinema salonunda verilen eğitimlerin canlı yayınla İstanbul, Ankara,
İzmir, Antalya, Adana, Kayseri, Bursa ve Eskişehir’de yer alan 17 sinema
salonuna aktarıldığını anlatan Çelet, aynı anda 3 bin satış danışmanının eğitim
aldığını belirtti. Eğitime katılan satış danışmanlarının telekonferans
yöntemiyle eğitimcilere sorularını doğrudan yöneltebildiklerini aktaran Çelet,
“Toplam altı gün sürecek eğitimlerin markalara kişi başına 75 TL’lik bir
maliyeti olacak. Gelecek dönemde meslek liselerinin perakende bölümünde okuyan
öğrencilere satış danışmanlığı eğitimini ücretsiz olarak vermeyi planlıyoruz”
dedi.
Toplantı sonunda katılımcılar ‘Satış Dünyasının Guruları’ bölümünde
satış danışmanlarıyla birikimlerini paylaşan Pegasus CEO’su Ali Sabancı’yı
dinlediler. (Radikal)