BMD ve AMPD 200 Bin Satış Elemanı Eğitecek



Perakendede hizmet standardını geliştirmeyi hedefleyen 'Perakende Satış Okulu Programı'yla bu yıl sektördeki 200 bin satış elemanı eğitilecek. Tezgâhtardan 'satış danışmanı'na geçmeyi amaçlayan program, canlı yayınla sekiz şehre ulaşacak

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD),  Asemble Eğitim ve Danışmanlık’la satış danışmanlarının hizmet standardını geliştirecek ‘Perakende Satış Okulu Programı’nı hayata geçirdi. İlk eğitimin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, dernek çatısı altında yer alan yaklaşık 500 markanın 170 bin kişiye istihdam sağladığını söyledi.

Yılmaz, BMD’nin üzerinde çalıştığı pek çok projeden birini daha hayata geçirdiklerini vurgulayarak, çalışanlara dünyada ilk kez Asemble tarafından geliştirilen konseptle verilecek eğitim sayesinde sektörün çıtasını yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi. 2009 yılında toplam 24 milyar dolar ciro gerçekleştirerek yüksek katma değerli marka ekonomisi yaratma hedefine ulaştıklarına dikkat çeken Yılmaz, şöyle devam etti:

iPhone üzerinden eğitim

“2010 yılında çalışan sayımızı 200 bin kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Yüzde 80’i 30 yaşın altında olan sektörümüzün yüzde 13’ü ise üniversite mezunu. Dünyada ilk kez aynı anda 3 bin satış danışmanına eğitim veriliyor. Bugün binler sinema salonlarında satış eğitimi alırken, iPhone’un ardından Blackberry’nin de kullanıma girmesiyle yüz binler bulundukları noktadan aynı eğitime erişebilecek. Markaların cirosunun artması aynı zamanda prim esaslı çalışan satış danışmanlarımızın gelirinin de yükselmesi anlamına geliyor. Özellikle Anadolu’daki satış danışmanlarımızın kolay kolay edinemeyeceği bir eğitimi teknolojinin imkânlarını da kullanarak sektörümüzle paylaşıyoruz. Bir başka ifadeyle teknoloji perakendeyi uçuruyor.”

AMPD Başkanı Mehmet Nane ise projenin, organize perakende sektörünün, çalışanına verdiği değerin ve uzun soluklu istihdam politikasının bir yansıması olduğunu söyledi. Mehmet Nane, sektörde toplam 245 AVM ve 490 bin kişinin istihdam edildiğini vurgulayarak, şunları söyledi:

“2015 yılı itibarıyla, Türkiye’deki toplam AVM sayısının 450’ye, toplam organize perakende sektörü istihdamının ise 800 bin kişiye ulaşacağını öngörüyoruz. Sektörün yatırımlarına paralel seyreden istihdam gelişimi, çalışan eğitimlerinin önemini de ortaya koyuyor. Sektör kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak için kendi girişimlerini adım adım geliştiriyor. Perakende Satış Okulu da bu alanda sektörün kendi inisiyatifiyle başlattığı önemli bir proje. Çalışanlara yönelik bu tür mesleki gelişim okulları hem sektörün standartlarını oluşturuyor hem de bunların günden güne gelişmesini sağlıyor. Her yıl bilgiler yenileniyor ve son teknoloji kullanılarak, eğitime ulaşımı olan çalışan sayısının artması sağlanıyor. Ayrıca yapmaktan gurur duyduğumuz bu ortak projelerin artacağına, arttıkça da sektörde yaratılacak sinerjinin daha büyük çaplı girişimlere ve yapısal dönüşümlere yol açacağına güveniyoruz.”

Sırada meslek liseleri var

BMD Eğitim Komitesi Başkanı Burak Çelet ise, canlı eğitim sistemiyle, son derece düşük maliyetlerle çok geniş bir kitleye ulaşıldığını söyledi. Sinema salonunda verilen eğitimlerin canlı yayınla İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Kayseri, Bursa ve Eskişehir’de yer alan 17 sinema salonuna aktarıldığını anlatan Çelet, aynı anda 3 bin satış danışmanının eğitim aldığını belirtti. Eğitime katılan satış danışmanlarının telekonferans yöntemiyle eğitimcilere sorularını doğrudan yöneltebildiklerini aktaran Çelet, “Toplam altı gün sürecek eğitimlerin markalara kişi başına 75 TL’lik bir maliyeti olacak. Gelecek dönemde meslek liselerinin perakende bölümünde okuyan öğrencilere satış danışmanlığı eğitimini ücretsiz olarak vermeyi planlıyoruz” dedi.

Toplantı sonunda katılımcılar ‘Satış Dünyasının Guruları’ bölümünde satış danışmanlarıyla birikimlerini paylaşan Pegasus CEO’su Ali Sabancı’yı dinlediler. (Radikal)