Boğaçayı Köprüsü'nde Deprem Korkusu Yok

Trafiği rahatlatacak Boğaçayı Köprüsü, depreme dayanıklı yapılıyor. Zemini gevşek olduğu için temelleri daha da derine atılan köprünün inşaatında depreme dayanıklı demir ve çimento kullanılıyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi'nce Konyaaltı Sahil Yolu'nun yükünü hafifletmek ve yaz aylarında meydana gelen trafik kazalarını en aza indirmek amacıyla planlanan Boğaçayı Köprüsü'nde her şey düşünülüyor. 260 metre uzunluğunda gidiş-geliş olmak üzere 14'er metre genişliğinde inşa edilen köprünün yapımında deprem riski gözönünde tutuluyor.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Bekir Kumbul, jeolojik ve topoğrafik çalışmalar neticesinde zeminin gevşek olması nedeniyle köprünün yapımında depreme dayanıklı çimento ve demir kullanılmasının öngörüldüğünü söyledi. Başkan Kumbul, 'Bu çerçevede köprü ayakları için 25 metre derinliğe kadar inen dökme kazıklı grup temel sistemi kullanılıyor. Bu nedenli köprü inşaatında kullanılmak üzere 250 ton nervürlü demir almak üzere ihale açıyoruz' dedi.

Bol malzeme

Boğaçayı Köprüsü'nün yapımı için kullanılıcak malzemeler ise şöyle:

'750 metreküp harfiyat, 14 bin 215 metreküp beton, 22 bin 311 metreküp kum ve çakıl, bir metre çapında 5 bin 600 metre beton kazık, 4 bin 150 ton prefabrik beton kiriş, bin 728 ton çimento, 69 ton demir profil, 52 ton ön germe çeliği, 2 bin 100 metreküp taş dolgu, 3 bin 200 ton dökme çimento , bin 200 ton nervürlü demir ve 60 ton profil demir.'