Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 400 metrelik
Karabük Köprüsü'ne kara yolu yapılacak. TCDD 5. Bölge Müdür
Vekili Mustafa Çalık, Karakaya Baraj Gölü üzerinde bulunan ve 2
bin 400 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun tren yolu köprüsü olduğu
belirtilen Karabük Köprüsü'ne yapılması planlanan kara yolunun genişliğinin
4,5-6 metRe genişliğinde olmasının öngörüldüğünü
belirtti.
Çalık, Elazığ
ve Malatya'yı birbirine bağlayan tren yolu köprüsü ''Karabük''ün 1981 yılında
ihale edildiğini ve 1986 yılında da ulaşıma açıldığını ifade
etti.
Köprünün 1 metresinde
5,5 ton çelik kullanıldığını anımsatan Çalık, önceki yıllarda yanına kara yolu
köprüsü inşasının düşünüldüğünü, ancak yüksek maliyet nedeniyle vazgeçildiğini
belirtti.
2 bin 400 metre
uzunluğu bulunan köprünün Türkiye'deki köprülerin en uzunu olduğunu kaydeden
Çalık, planlanan yolun tren raylarının üzerinden geçeceğini belirterek, şu
bilgiyi verdi:
''1986 yılında yapımı tamamlanarak tren seferlerine açılan köprünün her
metresinde 5,5 ton çelik kullanılmış. Bu miktar oldukça iyi ve köprünün
sağlamlığını gösteriyor. 29 ayağı bulunan köprü Türkiye'deki en uzun köprüdür.
Elazığ-Malatya arasında bulunan mevcut kara yolu köprüsü Kömürhan Köprüsü'dür.
Bu köprüye uzak olan çok sayıda yerleşim yeri olduğundan buraya bir kara yolu
köprüsü yapılması fikri uzun zamandan beri konuşulan bir konu. Şu an planlanan
ve Amerikalı heyet tarafından ön incelemesi yapılan çalışmada, rayların üstünden
kara yolu köprüsü öngörülüyor. Bu durumda mevcut köprünün eni 4,5-6 metre
olduğundan araçların kullanacağı da yine 4,5-6 metre
olacak.''
Projenin
gerçekleşmesi durumunda köprünün, Türkiye'nin baraj gölü üzerindeki iki katlı
köprü olma özelliği kazanacağını ifade eden Çalık, ''Köprünün alt kısmından
trenler, üst kısmından ise kara yolu araçları geçecek'' dedi.