Boğaz Köprüsü'nden Uzun



Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 400 metrelik Karabük Köprüsü'ne kara yolu yapılacak. TCDD 5. Bölge Müdür Vekili Mustafa Çalık, Karakaya Baraj Gölü üzerinde bulunan ve 2 bin 400 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun tren yolu köprüsü olduğu belirtilen Karabük Köprüsü'ne yapılması planlanan kara yolunun genişliğinin 4,5-6 metRe genişliğinde olmasının öngörüldüğünü belirtti.
        
Çalık, Elazığ ve Malatya'yı birbirine bağlayan tren yolu köprüsü ''Karabük''ün 1981 yılında ihale edildiğini ve 1986 yılında da ulaşıma açıldığını ifade etti.
       
Köprünün 1 metresinde 5,5 ton çelik kullanıldığını anımsatan Çalık, önceki yıllarda yanına kara yolu köprüsü inşasının düşünüldüğünü, ancak yüksek maliyet nedeniyle vazgeçildiğini belirtti.              
        
2 bin 400 metre uzunluğu bulunan köprünün Türkiye'deki köprülerin en uzunu olduğunu kaydeden Çalık, planlanan yolun tren raylarının üzerinden geçeceğini belirterek, şu bilgiyi verdi:

''1986 yılında yapımı tamamlanarak tren seferlerine açılan köprünün her metresinde 5,5 ton çelik kullanılmış. Bu miktar oldukça iyi ve köprünün sağlamlığını gösteriyor. 29 ayağı bulunan köprü Türkiye'deki en uzun köprüdür. Elazığ-Malatya arasında bulunan mevcut kara yolu köprüsü Kömürhan Köprüsü'dür. Bu köprüye uzak olan çok sayıda yerleşim yeri olduğundan buraya bir kara yolu köprüsü yapılması fikri uzun zamandan beri konuşulan bir konu. Şu an planlanan ve Amerikalı heyet tarafından ön incelemesi yapılan çalışmada, rayların üstünden kara yolu köprüsü öngörülüyor. Bu durumda mevcut köprünün eni 4,5-6 metre olduğundan araçların kullanacağı da yine 4,5-6 metre olacak.''
        
Projenin gerçekleşmesi durumunda köprünün, Türkiye'nin baraj gölü üzerindeki iki katlı köprü olma özelliği kazanacağını ifade eden Çalık, ''Köprünün alt kısmından trenler, üst kısmından ise kara yolu araçları geçecek'' dedi.