Bolu Tüneli 17 Yıl Sonra Bitti



Bolu Dağı Tüneli'nin İstanbul'dan Ankara'ya olan bölümü bugün açılıyor. Sözleşmesi 1990'da imzalanan 17 yıllık tünelin açılışını Başbakan Erdoğan ve İtalya Başbakanı Prodi yapıyor. Tünel, Bolu Dağı'nda yarım saat süren yolculuğu 5 dakikaya indiriyor.

16 bakan eskiten milyar dolarlık Bolu Dağı Tüneli nihayet açılıyor
Bolu Dağı Tüneli, Başbakan Erdoğan ve İtalya Başbakanı Prodi ile birlikte bugün hizmete giriyor. Yaklaşık 1 milyar dolara malolan ve 16 Ulaştırma Bakanı eskiten Bolu Dağı Tüneli nihayet açılıyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İtalya Başbakanı Romano Prodi ile birlikte açılışını yapacağı tünel için hazırlıklar tamamlandı. Bolu Tüneli'nin İstanbul- Ankara istikameti, bugün saat 09.30'da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İtalya Başbakanı Romano Prodi'nin katılımlarıyla hizmete açılacak. Geniş güvenlik önlemlerinin alındığı tünelin giriş ve çıkışlarında hizmet araçları dahi kontrol ediliyor. Açılış öncesinde basın mensuplarının görüntü almalarına izin verilmiyor. Aslında çift taraflı iki tünel olmasına karşın bugün tünelin İstanbul-Ankara istikameti açılacak. Tünelin Ankara-İstanbul yönünde çalışmalar da devam ediyor. Gümüşova- Gerede otoyol projesi kapsamında yapılan Bolu Dağı Tüneli Geçişi'nin uzunluğu, 25.6 kilometresi otoyol, 1.6 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 27.2 kilometre. Çift tüp olarak inşa edilen tünelin bugün açılışı yapılacak olan Ankara yönüne doğru olan sağ tüpü 2 bin 788 metre, çalışmaları süren İstanbul yönüne olan sol tüp ise 2 bin 954 metre uzunluğunda. Yaklaşık 1 milyar dolara mal olduğu öğrenilen tünel, İtalyan Astaldi firması tarafından inşa edildi. Bolu Dağı Geçişi Projesi içerisinde önemli yeri olan 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olacak şekilde inşa edilen Bolu Dağı Tüneli tam olarak faaliyete geçtiğinde, Ankara-İstanbul arasındaki mesafenin 3,5 saatte aşılması öngörülüyor. İlk olarak 1987 yılında projelendirilen Bolu Dağı Geçiş Projesi'ne ilk kazma 1993 yılında vuruldu. Tünelin bitirilmesi için öngörülen ilk tarih 2002 yılıydı ancak üst üste yaşanan depremlerden dolayı inşaat çalışmaları uzun süre durdu. 16 bakan eskiten tünelde, Marmara ve Düzce depremleri nedeniyle proje revize edildi.