İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin şehir trafiğini
rahatlatmak için inşaatına başladığı Bomonti-Dolmabahçe
tünelinin açılışı 1,5 ay kadar gecikecek. İstanbul'da trafiğin yoğun olduğu
noktalarda toplam 33 adet karayolu tüneli planlayan İstanbul Büyükşehir
Belediyesi, inşaat aşaması biten Bomonti-Dolmabahçe tünelindeki çalışmalarına
hızla devam ediyor. Şu anda tünelin enerji bağlantıları, tünel içindeki
kanalların kapatılması, yaklaşım tünellerinin kapıları ve geçişler, ses anons
sistemleri, güvenlik kameraları, havalandırma unsurlarının kurulmasına
çalışılıyor. Altyapı eksikliklerinin giderilmesi için de 9 Haziran'da bir ihale
daha yapılacak. Haziran sonu çalışmalara hız verilecek.
Büyükşehir Belediyesi Altyapı Koordinasyon Müdürü Mücahit
Demirtaş, gecikmeyi, mart ayında yapılan ancak başvuru olmadığı için
iptal edilen ihaleye ve seçim atmosferine bağladı. Demirtaş, Bomonti-Dolmabahçe
tüneli bittikten sonra normal trafik şartlarında 5-6 bin aracın tüneli
kullanacağını, yoğun dönemlerde de 12 bin aracın tünelden geçiş yapabileceğini
söyledi. Demirtaş, inşaat aşamasındaki 4560 metre uzunluğundaki Sarıyer
Merkez-Çayırbaşı tünelinde kazılarının tamamen bittiğini ve yer ve
kaplama betonlarının yapılmaya başlandığını sözlerine ekledi.
Tünelin özellikleri
Kazılarına 2006 yılında başlanan ve bitme aşamasına gelen Bomonti-Dolmabahçe
tüneli, Dolmabahçe Stadı'nın kuzeyinden başlayarak sırasıyla Taşkışla, Hilton
Oteli, Harbiye Orduevi, Pangaltı ve Feriköy'ü alttan geçerek Bomonti'den
çıkacak. Tünel ile TEM Otoyolu, Sütlüce ve Alibeyköy ile Taksim ve Beşiktaş
trafiğinin rahatlatılması düşünülüyor. Tünel uzunluğu 2 bin 390 metre. Yolun
genişliği emniyet şeridi ile birlikte 9 buçuk metre, tünelin yüksekliği ise 7
metre 33 cm.