Bosch Grubu 2015'te Satışlarını %3-5 Arasında Artıracak



2015 yılına iyi bir başlangıç yapan Bosch Grubu, birinci çeyrek rakamlarına göre satışlarını yüzde 13 artırdı. Kur oranı etkisine göre yapılan düzenlemenin ardından ise artış oranı yüzde 5,4 oldu. Bosch Grubu, yıl genelinde bu oranın yüzde 3 ila 5 arasında olacağını öngörüyor.

2014 yılı satış rakamı 49 milyar Euro oldu

2014 yılında, ürün inovasyonları bir kez daha Bosch'a pek çok alanda pazar konumunu iyileştirme fırsatı sundu. 2014 yılında Bosch Grubu, satışlarını yüzde 6,3 artışla 49 milyar Euro'ya yükseltti. Kur oranı etkisi göz önüne alındığında ise 2014 yılı büyüme oranı yüzde 7,4 oldu. Satış alanında yaşanan bu güçlü gelişme, sonuçların iyileşmesine de katkıda bulundu. Faiz ve vergi öncesi kazançlar (FVÖK), yıllık bazda yaklaşık yüzde 10'luk bir artışla 2014 yılında 3 milyar Euro'ya ulaştı. Böylece Bosch, 2014 yılında yüzde 6,2 oranında bir FVÖK marjı ilan etti.

Yeni satın alımlar

Bosch Grubu, BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH'nin (artık BSH Hausgeräte GmbH) tamamını 2014 yılında devraldı. Bu devralmayla birlikte Bosch Grubu, akıllı ev teknolojisi alanındaki konumunu daha da güçlendirdi. ZF Lenksysteme GmbH'nin (artık Robert Bosch Automotive Steering GmbH) satın alınması ile de Bosch, portföyüne büyüyen otonom sürüş alanını da dahil etmiş oldu.

2015'te 12 bin yeni işe alım olacak

Bosch, 2015 yılında bin 200'ü Almanya'dan olmak üzere, dünya genelinde 12 bin yeni mezunu işe almayı planlıyor. Bosch'un toplam çalışan sayısı 2014 yılına oranla yaklaşık 9.000 kişi artarak 290 bin oldu. Eski yüzde elli-elli ortak girişim BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH ve ZF Lenksysteme GmbH'nin entegrasyonunun ardından, 1 Nisan 2015 itibarıyla Bosch Grubu artık yaklaşık 360 bin çalışana sahip.

Avrupa'da ekonomik durum zorluğunu koruyor

Bosch, zorlu ekonomik duruma rağmen Avrupa'daki satışlarını yüzde 2,1'lik artışla 26 milyar Euro'ya yükseltti. Kur oranı etkilerine göre düzenlendiğinde, büyüme yüzde 2,5 oranında oldu. Böylece bölge, satış toplamının yüzde 53'ünü oluşturdu. Almanya'da da satışlar önceki yıla oranla artarak 10,8 milyar Euro'ya yükseldi.

Mobilite çözümleri büyüme hızını artırıyor

Mobilite çözümleri iş kolu, bir kez daha büyüme hızını artırdı. Satışlar yüzde 8,9'luk artışla 33,3 milyar Euro'ya yükseldi (kur oranı etkisinin düzenlenmesinden sonra bu artış oranı yüzde 7 oldu). Böylece Bosch, otomotiv pazarının iki katı bir büyüme sağladı. İş sektörünün FVÖK'ü 2,4 milyar Euro ve FVÖK marjı ise yüzde 7,2 oldu. Tek sefere mahsus ve konsolidasyon etkileri olmadan, faaliyet sonucunda yıllık iyileşme yaklaşık yüzde 0,9 oldu.

Sanayi teknolojileri tekrar büyüme yolunda

2014 yılında sanayi teknolojileri iş kolunun satışları, önceki yıla ait seviyenin yüzde 2 altında (kur oranı etkilerinin düzenlenmesinden sonra yüzde 1) kalarak 6,7 milyar Euro olarak gerçekleşti. Bu hafif düşüşün nedeni pazarın zayıflığı ve 2014 yılının başlarında pnömatik işinin elden çıkartılması oldu. Bu konsolidasyon etkisi hariç tutulduğunda, satışlar yüzde 2,5 artış gösterdi ve kur oranı etkisinin düzenlenmesinden sonra bu oran yüzde 3,6 oldu. Sonuç olarak Endüstriyel Teknoloji, FVÖK değerini 67 milyon Euro'ya çıkarttı.

Elektrikli aletlerde pazar lideri

Dayanıklı tüketim iş kolunda cesaret verici bir büyüme elde edildi. Satışlar yüzde 5'lik artışla 4,2 milyar Euro'ya yükseldi. Kur oranı etkisinin düzenlenmesinden sonra bu artış oranı yüzde 7 oldu. Geçtiğimiz yıl, iş sektörü 550 milyon Euro civarında bir FVÖK üretti ve FVÖK marjı yüzde 13,1 oldu. FVÖK'e BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH ortak girişiminin orantısal vergi sonrası karı dahil edildi.

Enerji ve bina teknolojilerinde artan rekabet gücü

2014 yılında enerji ve bina teknolojileri iş kolu, satışlarını yüzde 1,7'luk artışla 4,6 milyar Euro'ya yükseltti (kur oranı etkilerinin düzenlenmesinden sonra bu artış oranı yüzde 2,6 oldu). FVÖK'ü 170 milyon Euro seviyelerine yükseldi. FVÖK marjı yüzde 3,7'de kaldı.