Boyaya Yılda 1 Milyar Dolar Gidiyor Kişi Başı Tüketim 5 Kiloda Duruyor
Türkiye’de boya sektörünün 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını söyleyen
Polisan CEO’su Erol Mizrahi, “Kriz sektörü olumsuz etkiledi.
Ancak biz, teknolojik altyapımız sayesinde krizden büyüyerek çıktık. Geçen yıl
ciromuz yüzde 14 arttı. Bu yıl da yüzde 10 büyüme hedefliyoruz” dedi.
Türkiye’de boya kullanım alışkanlıklarının Avrupa’nın çok gerisinde olduğunu
kaydeden Mizrahi, Türk boya endüstrisinin en önemli sorununun tüketim
alışkanlıkları olduğunu belirterek, batıda kişibaşı tüketimin 20 kilogram,
Türkiye’de ise bunun 5 kilogram olduğunu söyledi. Şu anda üretimin sadece
yüzde 5’inin ihracat olduğunu vurgulayan Mizrahi, şöyle konuştu: “Yurtdışından
yatırım talepleri geliyor, ürünlerimize ilgi gösteriyorlar. Bosna Hersek başta
olmak üzere Türk Cumhuriyetleri’nden talep geliyor. ‘Gelin burada, teknoloji
yatırımı yapın’ diyorlar. Türk tüketicisi boyanın duygusal öneminin farkında
değil. Amacımız boyanın sadece bir inşaat malzemesi değil de, aslında evlerin
bir aksesuvarı olduğunu anlatmak. 10 milyon dolar yatırımla ‘Mix Center’lar
kurduk. Burada tüketici istediği renk seçeneğini oluşturuyor. Bu yıl içinde 1000
noktaya ulaşacağız.”
Matrix teknolojiyle tanıtıma 40 milyon TL
Polisan Boya, Ajda Pekkan’dan sonra bu kez de Türkiye’de ilk kez kullanılan
‘Matrix’ teknolojisiyle reklam filmleri çekti. 40 milyon TL
bütçeli tanıtımlarla, kir ve mikrop tutmaz, dış cephede yağmurla iç cephede
silinerek temizlenen boyalarla tükeci alışkanlığını değiştirmeyi hedefliyor.
Reklam filmlerinin yönetmeni tüm dünyada görüntü sihirbazı olarak tanınan ve
Matrix filminde de kullanılan “time-slice” (görüntü dondurma)
tekniğinin yaratıcısı Fransız Emanuel Carlier.