Boyaya Yılda 1 Milyar Dolar Gidiyor Kişi Başı Tüketim 5 Kiloda Duruyor



Türkiye’de boya sektörünün 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını söyleyen Polisan CEO’su Erol Mizrahi, “Kriz sektörü olumsuz etkiledi. Ancak biz, teknolojik altyapımız sayesinde krizden büyüyerek çıktık. Geçen yıl ciromuz yüzde 14 arttı. Bu yıl da yüzde 10 büyüme hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’de boya kullanım alışkanlıklarının Avrupa’nın çok gerisinde olduğunu kaydeden Mizrahi, Türk boya endüstrisinin en önemli sorununun tüketim alışkanlıkları olduğunu belirterek, batıda kişibaşı tüketimin 20 kilogram, Türkiye’de ise bunun 5 kilogram  olduğunu söyledi. Şu anda üretimin sadece yüzde 5’inin ihracat olduğunu vurgulayan Mizrahi, şöyle konuştu: “Yurtdışından yatırım talepleri geliyor, ürünlerimize ilgi gösteriyorlar. Bosna Hersek başta olmak üzere Türk Cumhuriyetleri’nden talep geliyor. ‘Gelin burada, teknoloji yatırımı yapın’ diyorlar. Türk tüketicisi boyanın duygusal öneminin farkında değil. Amacımız boyanın sadece bir inşaat malzemesi değil de, aslında evlerin bir aksesuvarı olduğunu anlatmak. 10 milyon dolar yatırımla ‘Mix Center’lar kurduk. Burada tüketici istediği renk seçeneğini oluşturuyor. Bu yıl içinde 1000 noktaya ulaşacağız.”

Matrix teknolojiyle tanıtıma 40 milyon TL

Polisan Boya, Ajda Pekkan’dan sonra bu kez de Türkiye’de ilk kez kullanılan ‘Matrix’ teknolojisiyle reklam filmleri çekti. 40 milyon TL bütçeli tanıtımlarla, kir ve mikrop tutmaz, dış cephede yağmurla iç cephede silinerek temizlenen boyalarla tükeci alışkanlığını değiştirmeyi hedefliyor. Reklam filmlerinin yönetmeni tüm dünyada görüntü sihirbazı olarak tanınan ve Matrix filminde de kullanılan “time-slice” (görüntü dondurma) tekniğinin yaratıcısı Fransız Emanuel Carlier.