Altınyıldız’ın Yenibosna’daki fabrika binasına Boyner ve
Yıldız Holding ortaklığında inşa edilen Starcity Outlet
Center’da 117 marka sadece bu merkeze özel olarak üretim yapacak ve
bunları çok özel fiyatlarla satışa sunacak. 15 Nisan’da açılacak olan ve 153
mağazanın bulunduğu merkezde kiracıların yüzde 60’ına iki yıla kadar minimum
kira mecburiyeti de kaldırılırken kiracılar ‘ne kadar satarlarsa o kadar kira’
ödeyecek.
‘Ciro kirası alacak’
Krizin ortasında en iyi markaları Starcity’e davet etmenin çok kolay
olmadığına dikkat çeken Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, “Mükemmel
karma biraraya gelsin diye çok uğraştık. Bu yüzden ‘ne kadar köfte o kadar
ekmek’ diyoruz. Satarlarsa kiralarını ödeyecekler, satmazlarsa ödemezler. Ama
aldığı metrekareyi gani gani hakeden markalar Starcity’ye girdi ve şu dönemde
yüzde 80 dolulukla açılmak büyük bir başarı” dedi.
Cem Boyner, Starcity’yle Türkiye’deki alışveriş merkezi
(AVM) anlayışını kökten değiştirdiklerini ve beton satmadıklarını
vurgulayarak, “Buradaki markalar önce ürünü değil, etiketi, fiyatı tasarlayacak.
Dudak uçuklatacak fiyatta ürünler şehrin dört bir yanında billboardlarda
müşteriyle buluşacak. Starcity’de olan ‘özel ürünler’ başka bir
outlette satışa sunulmayacak. Markalar şu anda billboardlarda yer alabilmek için
yarışıyor. Starcity’de 799 TL’ye LCD TV, 149 TL’ye takım elbise, 10 TL’ye deri
kemer, 49 TL’ye deri terlik, 119 TL’ye gece elbisesi, 111 TL’ye tencere seti
satılacak” diye konuştu.
Prada da olacak
Merkezin günde 2.5 milyon aracın geçtiği, havalimanına 3 dakika mesafede çok
iyi bir lokasyonda olduğunu da vurgulayan Cem Boyner, şunları söyledi:
“Starcity kurulmadan önce bizim Altınyıldız, Fabrika ve Network’un seri sonu
alanları var. 9-10 yıldır buranın temeli atılmadan çok ciddi satışlar yapılıyor.
Hatta babam Osman Bey, diğer lokasyonlarda satışlarımızın ne kadar iyi
olduğundan övündüğümüzde bize, “Yenibosna’daki outletlerde de bu kadar satış
var” diyerek bizi karşılaştırırdı. Bu yüzden lokasyonda iyi iş olacağına
inanıyorum. Starcity’de Chloe, Prada, Dolce&Gabbana gibi ünlü markaların
satıldığı BSSD mağazası da yer alacak.”
Starcity yatırımını, “Türkiye’de biz pakette peynirli makarnayı yaptık”
şeklinde tanımlayan Boyner, şöyle devam etti: “Biz Boyner olarak hiçbir zaman
pastadan pay almaya çalışmadık yeni pasta çıkarmaya çalıştık. Starcity de yeni
pasta yapmak için kuruldu.”
Yeni AVM’ler yolda
Yıldız Holding’le hasılat paylaşımı modeliyle gerçekleştirdikleri
Starcity Outlet Center projesini ve sektörü çok sevdiklerini aktaran
Boyner, “Bu yatırımdan şimdilik çok memnunuz. Krize rağmen cesur bir adım attık.
Hamdolsun başardık. Eğer çok iyi yaptığımıza inanırsak bu tür yeni yatırımlar da
düşünebiliriz. Yeni bir AVM için asla yapmayız diyemem” şeklinde konuştu.
Starcity’nin yönetimini üstlenen Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi
Alkaş da, merkeze yıllık 8-9 milyon ziyaretçi beklediklerini
anlattı.